• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

معافیت انواع شمش طلا از مالیات با رأی دیوان عدالت اداری

  • کد خبر : 44046
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
معافیت انواع شمش طلا از مالیات با رأی دیوان عدالت اداری

اکوایران: بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالی و بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انواع شمش طلا بدون محدودیت رسمی از پرداخت مالیات معاف هستند.

اخبار اقتصادی، اداره حقوقی و قراردادهای مالیاتی شهریورماه امسال در بخشنامه ای اعلام کرد که بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انواع شمش طلا بدون محدودیت رسمی از پرداخت مالیات معاف است.

لازم به ذکر است که با تصمیم مجمع عمومی به شرح زیر است:

قانونگذار در بند (9) بند (الف) ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400 اعلام کرده است که «انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع کاغذ یا حواله الکترونیکی با پشتوانه صددرصد. طلا از پرداخت مالیات و عوارض معاف است و این تصمیم قانونگذار مطلق است و تفاوتی بین انواع شمش طلا در قانون ذکر نشده است، اما در حکم محکوم شده تصمیم قانونگذار محدود شده و مقرر شده است که منظور از شمش طلا، شمش منطبق با تعریف مندرج در آیین نامه واردات و صادرات فلزات گرانبها مصوب 1397/04/04 شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و بنابراین قسمت 19 از بند 9 مصادیق معافیت بند (الف) ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مغایر با قانون بوده و مستند به بند 1 ماده 12 و مواد 13 و 88 قانون سازمان اداری است. دیوان عدالت مصوب 1392 از تاریخ تصویب لغو می شود.

این رأی به استناد ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۳۰۲/۰۲/۱۰) در تشریفات و تصمیمات مراجع قضایی و اداری معتبر و معتبر است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44046

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.