• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

رونمایی از 410 محصول فناورانه در جشنواره و بازار سرگرمی صنعت برق

  • کد خبر : 29756
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
رونمایی از 410 محصول فناورانه در جشنواره و بازار سرگرمی صنعت برق

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت نیرو، «مصطفی مافی» مدیر کمیته علمی جشنواره و بازار تخصصی فنی صنعت برق ایران در نشست خبری اولین جشنواره تخصصی فنی و بازار فنی ایران و بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران صنعت برق ایران با بیان اینکه رفع چالش های صنعت برق ایران با استفاده از ظرفیت نخبگان از اهداف برگزاری این جشنواره است، گفت: پارک علم و فناوری نیرو پس از برگزاری جشن جشنواره و فن بازار تشکیل می شود.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از بنگاه ها و موسسات دانش بنیان در شورای اسلامی از سال 89، گفت: در حال حاضر دو هزار بنگاه دانش بنیان در حوزه آب و برق فعال هستند و 50 پارک وجود دارد. . که از این تعداد 3000 واحد فناورانه در این پارک قرار دارد. بر این اساس 20 هزار نخبه و فناور در حوزه های مختلف صنعت آب و برق در سراسر کشور فعالیت می کنند.

رئیس مرکز توسعه فناوری پژوهشکده نیروی برق و رئیس کمیته علمی جشنواره تخصصی و بازار فنی صنعت برق ایران به شاخص‌های روند انتخاب محصولات ارائه شده اشاره کرد و افزود: دانش‌آموز بودن یکی از این شاخص ها میزان فروش، دریافت استانداردها و تاییدیه ها از مراجع ذیربط، وضعیت تولید و آماده سازی سطح فناورانه محصول بود که بر اساس آن 410 محصول فناورانه انتخاب شدند.

مافی از ارزیابی محصولات فناوری توسط 12 نفر از اساتید دانشگاه ها در این جشنواره خبر داد و افزود: 259 درخواست فراخوان شده و بیش از یک تریلیون بازار محصول فناوری در سایت جشنواره و بازار سرگرمی در نظر گرفته شده است. تجاری سازی محصولات و واحدهای فناورانه مبتنی بر دانش مورد توجه قرار گرفته است.

یادآور شد: شرکت های دانش بنیان می توانند سایت اولین جشنواره تخصصی و فن مارکت صنعت برق ایران را به آدرس http://event.moe.gov.ir بررسی و پس از تکمیل فرم آن را برای شرکت مربوطه ارسال کنند. و با برگزاری جشنواره و امضای قرارداد از طریق صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق حمایت می شود.

بر اساس این گزارش، نخستین جشنواره تخصصی و بازار سرگرمی و بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران از 2 تا 26 آبان ماه در سالن 40 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29756

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.