• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

روند صعودی شاخص های سهام تکمیل نشد

  • کد خبر : 44534
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
روند صعودی شاخص های سهام تکمیل نشد

اکو ایران: در پایان معاملات امروز بورس تهران شاهد خروج پول واقعی بود و شاخص های سهام در نیمه دوم معاملات با تقاضای ضعیف مواجه شدند.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز چهارشنبه 13 مهرماه 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 2 هزار و 355 واحد – معادل 0.11 درصد – نسبت به روز کاری قبل از آن به رقم 2 میلیون و 155 هزار و 230 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با رشد یک هزار و یک واحدی در عدد 706 هزار و 998 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس ۱۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲۲ هزار و ۳۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 39 واحد افزایش به رقم 124 هزار و 584 واحد رسید.

برداشت پول واقعی از بورس اوراق بهادار تهران

روز چهارشنبه جریان خالص پول واقعی در بورس منفی شد و شاهد جریان خالص منفی 121 میلیارد تومانی پول واقعی بین جایگاه های سهام بودیم.

نماد کگل امروز بیشترین ورود پول واقعی را دریافت کرد که ارزش آن 44.1 میلیارد تومان بود. پس از کگل نمادهای کاوه، ونوین، وتجارت و وپارس بیشترین پول را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر بیشترین خروجی پول واقعی مربوط به نمادهای وبملت، شستا، شپنا، خساپا و کالا بوده است.

نمادهای موثر بر شاخص کل بورس و فرابورس.

امروز نمادهای وبملت، فملی، کگل، کچاد و معادن نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای فولاد، شپنا و وغدیر نمادهای قرمز رنگی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در بازار ارز نمادهای وسپهر، تجلی، سامان و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل و نمادهای زاگرس، خاور و فربورس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد وبملت بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فولاد و ذوب قرار گرفتند. فزر، خاور و کرمان بیشترین معاملات را در فرابورس داشتند.

ارزش معاملات در بازار سهام

ارزش کل معاملات امروز در بازار سهام به 17.153 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 4 هزار و 996 میلیارد تومان بود که 29 درصد از کل ارزش معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد بورس امروز با 12 درصد افزایش نسبت به روز سه شنبه به 6.181 میلیارد تومان رسید.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز چهارشنبه 131 نماد با صف خرید و 91 نماد با صف فروش مواجه بودند. در بازار سهام امروز 47 درصد نمادها قرمز و 53 درصد از نقشه معاملات سبز بودند. سرانه فروش هر کد شاهنشاهی 27.8 میلیون تومان و خرید سرانه 33.9 میلیون تومان بوده است.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

030704

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44534

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.