• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

در یک قدمی دوشنبه سرنوشت ساز/ موافقان و مخالفان، ورود دولت به مساله انتخابات اتاق چه می‌گویند؟

  • کد خبر : 20939
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
در یک قدمی دوشنبه سرنوشت ساز/ موافقان و مخالفان، ورود دولت به مساله انتخابات اتاق چه می‌گویند؟

اقتصاد آنلاین در کلاب هاوس خود به بررسی نظرات موافقان و مخالفان در خصوص ورود دولت به مساله انتخابات اتاق بازرگانی پرداخت.

اقتصاد آنلاین – زهرا محمودی؛ سرنوشت اتاق بازرگانی چه خواهد شد؟ این پرسشی است که احتمالا پاسخ آن روز دوشنبه با نظر شورای عالی نظارت مشخص خواهد شد. اما مساله مهم در اینجا آن است که اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و برخی فعالان بخش خصوصی در خصوص جلسه روز دوشنبه نظرات متفاوتی دارند؛ برخی معتقدند جلسه روز دوشنبه، چیزی جز دخالت در تصمیمات بخش خصوصی نیست و نه دولت و نه هیچ نهاد دیگری حق پایمال کردن استقلال بخش خصوصی را ندارد؛ در سمتی دیگر عده‌ای انتخاباتی که 28خرداد برگزار شد را نامشروع می‌خوانند و معتقدند باتوجه به اینکه حراست وزارت صمت از حضور یکی از کاندیداها در انتخابات جلوگیری به عمل آورده بود، این انتخابات باطل است.

در سمتی دیگر اما، عده‌ای این نظر را رد می‌کنند و عقیده بر آن است که نه حراست وزارت صمت به لحاظ قانونی، حق اظهار نظر در این خصوص را داشته و نه زمانی که نتیجه اعلام شده، در موعد معین مشخص‌شده در قانون بوده است. طرف مقابل اما با استناد به مهلت 30روزه در قانون کشوری، این ادعا رد کرده و می‌گویند واجا از طریق حراست وزارت صمت نظر خود را اعلام کرده و نظر حراست صمت، همان نظر واجاست. تمام این بحث و جدل‌ها، به نقطه اختلافی بزرگ در بخش خصوصی تبدیل شده است؛ اختلافی که 40 روز به طول انجامیده و حالا شورای نظارت و وزیر صمت قرار است نظر نهایی برای پایان این بحث و جدل را صادر کنند.

منبع اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=20939

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.