• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1

ایران در لیست سیاه «FATF» باقی ماند

  • کد خبر : 40989
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
ایران در لیست سیاه «FATF» باقی ماند

اکوایران: طبق اعلام گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ایران همچنان در لیست سیاه پولشویی این گروه باقی خواهد ماند.

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) امروز (جمعه) اعلام کرد که ایران در لیست سیاه پولشویی این گروه باقی خواهد ماند.

به گزارش ایلنا، این نهاد همچنین از کشورها خواست تا اقدامات لازم را علیه ایران که کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم را تصویب نکرده است، انجام دهند.

در ابتدای اسفند ماه گذشته، گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از فوریه 2020 به دلیل اپیدمی کووید، روند بررسی وضعیت ایران و کره شمالی را متوقف کرده است و این دو کشور همچنان در جریان هستند. قرمز. فهرست

در ادامه این گزارش آمده است که ایران در ژانویه 2024 هیچ تغییر اساسی در «برنامه اقدام» در گزارش خود ارائه نکرده است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که امارات متحده عربی را از لیست خاکستری خود حذف کرده است.

اوایل بهمن ماه سال گذشته بود که احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد که در پی خروج ایران از توصیه بند هفتم FATF، به دنبال نامه اعتراضی ایران و موافقت FATF با درخواست ایران برای رفع برخی محدودیت‌های مالی، ایران از FATF خارج می شود. توصیه شماره 7 منتشر شد و از طریق ایمیل به همه کشورها ارسال شد.

وزیر اقتصاد درباره اقدام گروه FATF گفت: گروه ویژه دو اقدام علیه ایران انجام داد که یکی از آنها لیست سیاه بود که همچنان ادامه دارد. اقدام دوم بر اساس قطعنامه های تحریمی علیه ایران بود که در قالب توصیه هایی به نام بند 7 انجام شد و توصیه هایی در خصوص دارایی های ایران به کشورهای عضو داده شد.

به گفته خاندوزی، از مهر 1402 با خاتمه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، این توصیه های گروه FATF علیه ایران نیز باید پایان یابد، اما توصیه های این گروه در آبان ماه نشان داد که این گروه همچنان محدودیت ها را علیه ایران حفظ کرده و ما اعتراض می کنیم. . ما آن را انجام دادیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40989

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.