• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
7

کدام نامزد به پیش بینی هفتگی سهام/بازار واکنش مثبت نشان می دهد؟

  • کد خبر : 40717
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
کدام نامزد به پیش بینی هفتگی سهام/بازار واکنش مثبت نشان می دهد؟

اکوایران: بازار منتظر شفاف شدن مواضع اقتصادی نامزدها خواهد بود و با مشخص شدن نتایج انتخابات واکنش نشان خواهد داد.

اخبار اقتصادی، در هفته گذشته بازار بورس تهران روند نزولی داشت. روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 14 هزار و 239 واحد افت کرد و 500 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص ۱۶ هزار و ۵۷۳ واحد از دست داد و ۴۱۱ میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روزهای دوشنبه بازار تعطیل بود و روز سه شنبه شاخص 9 هزار و 291 واحد افت کرد و 306 میلیارد تومان پول واقعی برداشت شد.

روز چهارشنبه شاخص ۷۹۶۶ واحد رشد کرد اما برای دوازدهمین روز متوالی خروج سرمایه از بازار به ۱۷۹ میلیارد تومان رسید.

در هفته گذشته همانند هفته های گذشته دامنه نوسان منفی و مثبت قیمت سهام 2 درصد بود و این محدودیت تا پایان هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بنابراین به نظر می رسد همچنان شاهد تداوم صف های قوی در بازار باشیم و ارزش معاملات همچنان ارقام پایینی را به ثبت برساند. در هفته گذشته میانگین ارزش معاملات خرد 2.517 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل 2.664 میلیارد کاهش 5 درصدی را نشان می دهد.

به نظر می رسد در هفته اول تیرماه بازار متاثر از انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه 17 تیرماه برگزار می شود، باشد. از زمان مرگ رئیس جمهور سابق، بازار به حالت تعلیق درآمده است. به ویژه دامنه نوسان قیمت به 2 درصد محدود شد، سیاستی که عملا معاملات را متوقف کرد. هر چه به روز رای گیری نزدیک می شویم، دمای انتخابات افزایش می یابد. نظرسنجی ها نشان می دهد که شانس سه نامزد بیشتر از سایرین است. محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود بیزیکیان پیشتاز نظرسنجی ها هستند. در این دوره بار دیگر بحث تحریم ها، مذاکرات و برجام یکی از محورهای اصلی بحث های انتخاباتی است. سعید جلیلی همچنان به توان داخلی توجه دارد و معتقد است اقتصاد کشور با وجود تحریم ها قابل مدیریت است و بر اقتصاد مقاومتی و مقاومتی تاکید دارد. اما دو کاندیدای دیگر به تأثیر مخرب تحریم ها اذعان دارند و رفع آن را یکی از اولویت های خود اعلام کرده اند. در این میان پزشکان محمدجواد ظریف را در کنار خود دارند که سیگنال روشنی برای رای دهندگان دارد.

اما بازار منتظر مشخص شدن مواضع اقتصادی نامزدها خواهد بود و پس از مشخص شدن نتایج انتخابات واکنش نشان خواهد داد.

به نظر می رسد بازار نسبت به پیروزی مسعود مزیکیان مقابل اصولگرایان واکنش متفاوتی دارد. اما پیروزی یکی از چهره های اصولگرا نوید دهنده ادامه سیاست دولت ابراهیم رئیسی است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40717

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.