• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

پیش بینی بورس فردا 29 فروردین 1403 / سقوط بازار در روزهای بهاری 1403

  • کد خبر : 37656
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
پیش بینی بورس فردا 29 فروردین 1403 / سقوط بازار در روزهای بهاری 1403

اکوایران: بورس اوراق بهادار تهران در طول روز امروز بار دیگر منفی شد تا ریزش قرمز خود را در روزهای بهاری سال 1403 به نمایش بگذارد.گنجینه ای که بیش از آن ناشی از بی تدبیری هایی است که مدیران اقتصادی در این بازار خرج کرده اند. .

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت بیش از 19 هزار واحدی همراه شد، بنابراین عدد شاخص به محدوده 2.2 میلیون واحد نزدیک شد. محدوده ای که از یک سال پیش وجود دارد در بین متخصصان بازار چالشی برای بازار سرمایه محسوب می شود.

ارزش معاملات امروز حدود 8.3 هزار میلیارد تومان است که این بازار را به دلیل کندی بازار در کنار ارزش پایین معاملات به یکی از بدترین بازارهای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. البته سرمایه سوزی لقبی است که اهالی بازار مدت هاست به این بازار چسبیده اند.

گروه خودرو با ارزش معاملاتی بیش از 678 میلیارد تومان در رتبه اول ارزش معاملاتی، گروه فلزات اساسی و مواد شیمیایی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

اخبار اقتصادی، آمارها نشان می دهد با وجود کاهش دو هفته متوالی نرخ سود در ابتدای سال 1403، نرخ سود همچنان در مقیاس فصلی روند صعودی دارد.

نرخ سود بین بانکی برای دومین ماه متوالی در اواسط فروردین کاهش یافته و از 23.66 درصد در پایان سال به 23.58 درصد رسیده است. این در حالی است که نرخ سود از اواسط دی ماه 1402 روند صعودی را آغاز کرده است که تا کنون ادامه داشته است.

و این یکی از موضوعاتی است که اهالی بازار سرمایه در مورد آن حرف های زیادی برای گفتن دارند.

از سوی دیگر دولت در تلاش است تا با وجود افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، نرخ دلار را کنترل کند، این شکاف بین نرخ حواله مرکز مبادلات و بازار آزاد این روزها در مشکل بازار است و با وجود اینکه بانک مرکزی و وزیر اقتصاد می گویند نرخ های بازار آزاد را قبول ندارند اما حراج سکه های خود را بالاتر از نرخ آزاد که به آن تلگرام می گویند قرار می دهد.

از سوی دیگر نرخ ارز بانک ها نیز وجود دارد که هنوز افزایش یا تعیین نشده است.

اما این روزها وزیر اقتصاد اعلام کرده است که وضعیت دولت ما از نظر بدهی بهتر از آمریکا، ژاپن، ایتالیا و هفت کشور دیگر است.

احسان خاندوزی توضیح داد: در شاخصی که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی هر کشور را تعیین می کند، در برخی کشورها این رقم بسیار بالا است، به عنوان مثال در ایتالیا 145 درصد، آمریکا تقریبا 129 درصد و ژاپن 264 درصد است. و همچنین در مورد کشورهای همسایه ما مصر و اردن بالای 80 درصد، قطر 47 درصد، عراق 43 درصد، امارات 38 درصد، ترکیه 32 درصد، عربستان 30 درصد و این آمار در جمهوری اسلامی ایران است. ایران 29 درصد است. که نشان از وضعیت نسبتا مطلوب کشور نسبت به سایر کشورها دارد.

اخباری که امروز در بین اهالی بازار دست به دست شد این بود که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفته است که از اپراتورها تعهد گرفتیم تا خرداد ماه امسال سرعت اینترنت را 30 درصد افزایش دهیم.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس تهران امروز منفی شد، بنابراین جذابیت محدوده 2.2 میلیون واحدی برای شاخص کل بورس تهران قابل مشاهده است. محدوده ای که تا چندی پیش به عنوان سطح مقاومتی عمل می کرد و بازار قادر به رشد نبود، اما در جریان معاملات خوب هفته اول سال جاری، شاخص توانست از این محدوده عبور کرده و شاخص خود را کمی بالاتر از این محدوده تثبیت کند. و این موضوع ممکن است رشد شاخص – در بلندمدت – نشانه خوبی باشد.

اهالی بازار سرمایه و به ویژه تکنسین های بازار سرمایه انتظار دارند این سطح – 2 میلیون و 200 هزار واحد – از شاخص کل برای روزهای آینده حفظ شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37656

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.