• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

پیش بینی بورس فردا 23 اردیبهشت 1403 / روزهای رکود در بورس به رقم 12 رسید.

  • کد خبر : 39042
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
پیش بینی بورس فردا 23 اردیبهشت 1403 / روزهای رکود در بورس به رقم 12 رسید.

اکوایران: بازار فعلی نیز روند نزولی خود را حفظ کرد تا تاثیری بر افت بازار نداشته باشد و زور نزول و قدرت فروشندگان همچنان سایه سنگین خود را بر بازار حفظ کرده است. شاخص کل از روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه به مدت 12 روز در مسیر نزولی قرار گرفته است.

اخبار اقتصادی، ارزش معاملات امروز بورس تهران به 3700 میلیارد تومان رسید. ارزش بازار نیز به 7 میلیون و 624 هزار میلیون تومان رسید.

شاخص کل نیز افت 10 هزار و 847 واحدی را تجربه کرد تا اینکه رقم این نماگر بازار سرمایه به 2.2 میلیون واحد رسید.

ارزش معاملات امروز گروه خودرو 225 میلیارد تومان، فلزات اساسی با ارزش معاملات 211 میلیارد تومان در جایگاه دوم و انبوه سازان با ارزش 151 میلیارد تومان جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند.

اما ارز ایران در اطلاعیه ای اعلام کرده است که عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در تاریخ 12 بهمن ماه 1405 با نماد اخزا 210 عرضه می شود و همچنین اخزا 211 و اخزا 203 را در سفارش عرضه دوشنبه هفته جاری دارد. . نرخ های اعلام شده برای این نمادها بالاتر از 35 درصد گفته می شود.

اما تازگی دیگر این است که نشست مشترک مردم از بازار سرمایه و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز شنبه (22 اردیبهشت) ساعت 19 با حضور اعضای شورای عالی برگزار می شود سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای بازار سرمایه و نمایندگان ناشران بازار و موسسات مالی در سازمان برنامه و بودجه و احتمالاً خبر این جلسه برای بازار آینده موثر خواهد بود.

اما این روزها که مرکز مبادلات ایران با چالش هایی از سوی اهالی بازار سرمایه مواجه است و ماهیت کلی آن موجه نیست و قانونی بودن آن زیر سوال رفته است.

در بورس کالای ایران با استقبال بی سابقه فعالان بازار سرمایه از معاملات گواهی سپرده شمش طلا، حجم این معاملات از مرز 5 تن که معادل بیش از 681 هزار قطعه طلای آل بهار آزادی است، عبور کرده است. سکه ها همچنین بیش از 6.5 تن شمش طلا در خزانه های پذیرفته شده بورس کالا واریز شده است.

معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اواخر سال 1401 در سامانه های یکپارچه بورس کالای ایران راه اندازی شد و اکنون با گذشت 14 ماه از راه اندازی، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

اما اکوایران در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که آمارهای بانک مرکزی حاکی از تثبیت نرخ سود بین بانکی در حدود 23.5 درصد در ازای انبساط پولی 200 تا 210 همتی در شبکه بانکی است.

در هفته گذشته نرخ سود بین بانکی برای چهارمین هفته متوالی در هفته منتهی به 29 فروردین حدود 23.5 درصد باقی ماند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بازار امروز اکثرا در سکوت گذشت و ارزش معاملات پس از فروش بازار، تب تنش بین ایران و اسرائیل و همزمان با بازگشایی دامنه نوسانات (که سازمان بورس در آن قرار داده است، نمایان شد. حدود مثبت و منفی یک درصد) بود) دوازدهمین روز نزولی خود را پشت سر گذاشت، بنابراین فروشندگان همچنان در طبل نزولی برای شکست بازار سرمایه بودند.

نمودار کل شاخص بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز بیش از 10 هزار و 800 واحد افت کرد، بنابراین جذابیت محدوده یکساله 2.2 میلیون واحدی برای شاخص همچنان چشمگیر است.

پیش از این صحبت از محدوده 2.2 میلیون واحدی شاخص کل بود که گفته شد افت این سطح کار را برای شاخص سخت می کند. چیزی تا رسیدن به سالگرد شکستن سطح حمایت 2.2 میلیون واحدی شاخص کل در سال گذشته باقی نمانده است. اهالی بازار (از نظر فنی) مشاهده کردند که چقدر کار برای بازار و شاخص سخت و پیچیده شده است.

اما برای چند روز آینده بازار از نظر فنی باید این نکته را در نظر گرفت که سطح حمایتی شناخته شده و چالش برانگیز 2.2 میلیون واحدی در صورتی که تاثیر مثبتی به بازار ندهد. روز بعد، کار حتی سخت تر از قبل خواهد بود.

اما بسیاری از افراد در بازار معتقدند که بازار چرخشی مثبت خواهد داشت. مگر اینکه اخبار، دستور العمل ها، فروش اوراق قرضه و غیره. جلوگیری از این اتفاق

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39042

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.