• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

پیش بینی بازار سهام برای فردا 28 تیر 1403 / امروز متوقف شد، شاخص کل بورس تهران برای ادامه روند صعودی استراحت می کند، بله یا خیر؟

  • کد خبر : 41404
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
پیش بینی بازار سهام برای فردا 28 تیر 1403 / امروز متوقف شد، شاخص کل بورس تهران برای ادامه روند صعودی استراحت می کند، بله یا خیر؟

اکوایران: در جریان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل پس از رشد از محدوده 2.1 میلیون واحدی به حدود 2.226 میلیون واحد، روند صعودی خود را متوقف کرد و با افت 5 هزار واحدی به پایان رسید. این توقف برای این رشد بازدهی کوتاه مدت منطقی به نظر می رسد. اما تغییر روند در روزهای آینده و تداوم نزول جزئی بحث و پرسش را به دنبال خواهد داشت!

اخبار اقتصادی، ارزش معاملات در بازار بورس تهران در پایان جلسه امروز حدود 3.4 میلیارد تومان بود و بازار به محدوده های ارزش معاملاتی روزهای گذشته بازگشته است. پس از چند روز صف خرید و توجه بازار به سایر گروه ها (فلزات و مواد شیمیایی)، ارزش تجاری گروه خودرویی بار دیگر از نظر ارزش تجاری در راس صنایع اصلی قرار گرفت.

گروه های بعدی فلزات اساسی و تولید انبوه به ترتیب با ارزش معاملاتی 227 میلیارد و 164 میلیارد تومباس هستند. به محض اینکه بازار فرصت خرید پیدا کرد، گروه تولید انبوه را از نظر ارزش تجاری در سه گروه برتر قرار می دهد.

بازار به روزهای آتی خوش بین است و با توجه به عبور از مقاومت های 55 روزه و 200 روزه شاهد این توقف است، بنابراین پس از یک رالی صعودی سریع، بازار استراحت کرده و مسیر را به سمت وضعیت آماده باش بهتر ادامه خواهد داد. اما در صورت منفی شدن بازار و توقف افزایش، توصیه می شود به دنبال سوالات دیگری برای حل معمای سقوط های احتمالی باشید!

نماد خاتور که سومین عرضه اولیه در بازار در سال 1403 است، امروز با قیمت 1909 تومان کشف و در مرحله بعدی با این قیمت به سایر سرمایه گذاران عرضه شد.

در حالی که در بازار فعلی تقریبا اکثر نمادها و گروه ها متعادل و منفی کار می کردند، گروه قند و شکر وضعیت بهتری را دید و با همسویی نمادهایی مانند قشهد و قزوین همراه شد.

روزنامه دنیای اختاز نیز به نقل از نیویورک تایمز نوشت که گشایش دیپلماتیک با پزشکان خوش بینانه است. نیویورک تایمز درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران و تاثیر آن بر سیاست خارجی نوشت، مقامات و کارشناسان فعلی و سابق می گویند با انتخاب مسعود مزیکیان نامزد اصلاح طلبان به عنوان رئیس جمهور، ایران ممکن است شاهد نرم شدن سیاست خارجی سنتی خود و فرصتی برای دیپلماسی باشد. گفتگو. باز کردن پیدا کردن جدید

این در حالی است که سی ان ان سیگنال های مثبتی در مورد روابط غرب و ایران منتشر کرده بود.

اما عبدالحمید نادریان، فعال صنعت نفت، در مصاحبه ای مدعی شد که خروج قطر از پارس جنوبی ده برابر ایران است و ایران 15 میلیارد دلار و قطر 150 میلیارد دلار از پارس جنوبی دریافت کرده است.

اما گزارش سازمان بورس از تعداد خالص خریدار و فروشنده در بازار در هفته گذشته نیز جالب توجه است. بر اساس این برآورد، تعداد خالص فروشندگان که در سه هفته گذشته این گزارش حدود 107 هزار کد معاملاتی بود، در هفته گذشته و پیش از انتخابات 24 تیرماه به 322 هزار کد رسید، در حالی که تعداد خریداران از حدود 95 هزار کد افزایش یافت. . کدهای هفته گذشته تا این که تعداد کدها در هفته منتهی به 23 تیر به 76 هزار کد رسید.

این نشان می دهد که افت 23 هزار واحدی شاخص کل در یکشنبه گذشته به دلیل نتایج اولیه انتخابات 17 تیر چه تاثیری بر بازار داشته است و با پایان هفته جاری و راه اندازی مجدد خالص تعداد خریداران و فروشندگان در این هفته، وضعیت رفتاری ممکن است تغییر کند انتخابات در دو هفته اخیر به خوبی به فعالان بازار نشان داد.

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه ابعادی مانند کنترل نرخ سپرده، نرخ دلار نیما و چشم انداز روابط بین الملل را برای بازار سرمایه در نظر می گیرند تا این عوامل موتور محرک رشد شاخص کل باشند.

این در حالی است که گزارش قیمت مسکن خردادماه سال ۱۳۹۳ بانک مرکزی نشان می دهد که تقریباً ۳۸۰۰ واحد مسکونی در تهران فروخته شده که نسبت به ماه قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است. در اردیبهشت ماه امسال تعداد واحدهای عرضه شده در تهران حدود 4800 واحد مسکونی بوده است. همچنین بانک مرکزی متوسط ​​قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران را 85 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرد. به همین ترتیب کمترین قیمت مربوط به منطقه 19 است که حدود 44 میلیون و 500 هزار تومان است و بیشترین قیمت مربوط به منطقه یک است که خریداران باید برای هر متر مربع 160 میلیون و 900 هزار تومان هزینه کنند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی عملیات هفته جاری بیش از 120 هزار واحد افزایش یافت. این شاخص از 2 میلیون و 100 هزار واحد شروع و در رقم 2 میلیون و 220 هزار واحد متوقف شد. کاهش فعلی بازار پس از چنین رشد کوتاه مدتی منطقی است، اما ادامه این کاهش می تواند برای بازار خطرناک باشد.

محدوده 2.2 میلیون واحدی در حال حاضر به اندازه کافی بازار را در سال 1402 به چالش می کشید و این بار در سال 1403، شاخص برای دومین بار به این محدوده رسید.

نماگر rsi شاخص کل با وجود اینکه هنوز سیگنال منفی منتشر نکرده و در دو روز ابتدایی هفته جاری به 72 واحد رسیده است، وارد منطقه هیجان خرید شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41404

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.