• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

پیش بینی بازار سهام در روز شنبه 14 اسفند 1402 / بورس تهران در مدار تعادل

  • کد خبر : 35879
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
پیش بینی بازار سهام در روز شنبه 14 اسفند 1402 / بورس تهران در مدار تعادل

به گزارش رکنا؛ در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی اتاق شیشه ای با افت 0.03 درصدی معادل 602 واحد از حداکثر این شاخص در سطح 270816 واحد قرار گرفت.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت: افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی رخ داد که شاخص هم وزن به عنوان شاخصی از روند عمومی قیمت بنگاه های کوچک و متوسط، عملکرد موازی را به ثبت رساند. شاخص هم وزن با افت 0.02 درصدی (معادل 125 واحد) در سطح 726 هزار واحد باقی ماند.

معاملات بورس اوراق بهادار تهران در آینه آمار و ارقام

تابلوی بورس تهران روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری) را 3 میلیارد و 312 میلیون تومان نشان داد. گفتنی است دایرکتوری بورس تهران حجم معاملات 6 میلیارد سهم را در آخرین روز هفته نشان می دهد.

همچنین بررسی آمار ملکی افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بورس دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان روز معاملاتی چهارشنبه بورس از خروج 244 میلیارد و 100 میلیون تومان پول واقعی از سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری خبر می دهد.

پیش بینی بازار سهام در روز شنبه

هفته گذشته دو ریسک اصلی برای بورس تا پایان سال، سیاست ها و تصمیم بانک مرکزی در خصوص انتشار مجدد گواهی سپرده ویژه 30 درصدی و همچنین عدم مجوز حرکت به سمت نیم دلار عنوان شد.

با انتشار مجدد گواهی سپرده 30 درصدی ویژه بانک مرکزی، توانایی بازار برای بازگشت به روند صعودی کاهش یافت. اما نکته مثبت این روزهای بورس، جدا شدن از جو منفی هفته های اخیر است. از سوی دیگر رکود ارزش معاملات در محدوده کمتر از چهار میلیارد تومان به خوبی نشان از ناتوانی بازار در حفظ روزهای مثبت دارد.

به عبارت دیگر، فعالان بازار تمایلی به کاهش بیشتر قیمت سهام ندارند، اما از سوی دیگر، بازار انگیزه و سوخت لازم برای رشد را ندارد. هدایت اخبار مثبت و حرکت احساسات جاری در میان فعالان بازار در جهت مثبت می تواند این انرژی را به بازار بدهد.

کارشناسان معتقدند بورس در اولین روز هفته که بین روزهای تعطیل است، پویایی مطلوب را نخواهد داشت و ارزش معاملات تغییر چندانی نخواهد داشت. بنابراین با توجه به پیش بینی بازار سهام برای روز شنبه می توان گفت که فضای متعادل بورس در روزهای معاملاتی اخیر حفظ خواهد شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35879

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.