• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4

پیش بینی بازار سهام امروز 20 آبان 1402 / تعدیل یا توقف؟

  • کد خبر : 30042
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۴۵
پیش بینی بازار سهام امروز 20 آبان 1402 / تعدیل یا توقف؟

اکوایران: روز چهارشنبه عرضه بورس افزایش یافت و شاخص ها رشد اندکی را تجربه کردند. آیا با تعدیل مواجه هستیم یا روند صعودی بازار متوقف شده است؟

 

به گزارش اخبار اقتصادی، بازارهای سهام در حالی از معاملات روز شنبه استقبال می کنند که بورس تهران در روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی رشد کرد.

برای پیش بینی سیر تحولات بورس امروز شنبه 29 آبان به روند بورس در روز چهارشنبه نگاه می کنیم. در آخرین روز کاری هفته، شاخص کل با 3345 واحد افزایش و شاخص کل هم وزن نیز 2578 واحد افزایش یافت. شاخص کل فرابورس 13 واحد و شاخص فرابورس هم وزن 32 واحد افزایش یافت.

بیشترین افزایش قیمت.

روز شنبه شرکت سیمان خاش (سخاش)، پدیده شیمی قرآن (قرآن) و شرکت سرمایه گذاری ساختمانی ایران (واسخت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در بازار ارز، شرکت های سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)، شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت کارخانه صنعتی تبارک (تبارک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بازار سهام نمادهای ولملت (شرکت واسپاری ملت)، وصورات (شرکت سرمایه گذاری اعتباری ایران) و وصنا (شرکت صنایع ایران بهشهر) بیشترین افت قیمت را در روز چهارشنبه داشتند و در معاملات فرابورس، مدیریت انرژی امید تابان حر. شرکت (وهور)، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (تغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در بازار

در معاملات روز چهارشنبه 68 نماد با صف خرید و 31 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 43 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 194 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با 0.9 درصد کاهش به 408 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بازار سهام امروز

روز چهارشنبه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند تقریباً یکسانی داشتند با این تفاوت که شاخص هم وزن رشد بیشتری داشت.

همچنین شاهد خروج 181 میلیارد تومان پول واقعی بودیم. تبدیل شود. نماد شپنا بیشترین خروج سرمایه را داشت و پس از آن نمادهای وبملت، خساپا، والصنام و خودرو قرار گرفتند.

در روز چهارشنبه نمادهای فملی، پارسان و هخشتی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل و نمادهای شپنا، فارس و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

ارزش معاملات خرد نیز با 32 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 3.994 میلیارد تومان رسید.

با این حال، به نظر می رسد که هنوز هم نیروهای صعودی در بازار وجود دارد. اما وجود مازاد عرضه در معاملات روز چهارشنبه هشداری برای معامله گران است. برخی ناظران افزایش قیمت روز چهارشنبه را یک سنت بازار اواخر هفته می دانند و آن را به ریسک های سیاسی و تأثیر اخبار آخر هفته در معاملات شنبه نسبت می دهند. برخی نیز بر این باورند که افزایش 5 روز متوالی بازار یک روند صعودی است که باید تعدیل شود و امروز ممکن است بازار با ریزش مواجه شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30042

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.