• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

پایان سرما سوزی در معاملات مس، نیکل، روی و آلومینیوم

  • کد خبر : 35339
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
پایان سرما سوزی در معاملات مس، نیکل، روی و آلومینیوم

فلزات صنعتی در پایین ترین قیمت سالیانه خود هستند. بازدهی بسیاری از آنها منفی شده است و داده های اقتصادی چین سیگنال مثبتی به بازار نمی دهد. با این حال برخی تحلیلگران معتقدند که وضعیت تولید جهانی در نقطه عطفی قرار دارد و در این شرایط می توان انتظار رشد تقاضا و بهبود قیمت ها را داشت. افزایش تقاضا برای انواع کالاهای صنعتی از ایالات متحده و اروپا و حتی بازار داخلی چین می تواند منجر به رشد این تقاضا و رونق بازار شود.

اخبار اقتصادی، اگرچه بهمن ماه سال 93 به نیمه راه نزدیک می شود، اما قیمت تمام فلزات صنعتی نسبت به نرخ فروش در همان زمان در سال گذشته کاهش یافته است. به این ترتیب، در معاملات آتی Comex آمریکا در دوره سالانه منتهی به جمعه 9 فوریه، آلومینیوم 9.18 درصد، کبالت 26.6 درصد، روی 24.4 درصد، سرب 3.3 درصد، مس 8.4 درصد و نیکل کاهش یافت. 45.6 درصد رسیده است افت قابل توجه قیمت نیکل در دوره سالانه این فلز را در تیتر اول رسانه ها درباره مواد اولیه قرار داده است.

شاخص جهانی مدیران خرید تولید در نقطه عطف

چین بیش از نیمی از فلزات جهان و بیشتر سنگ آهن و مواد خام مورد استفاده در تولید باتری را مصرف می کند. نگرانی از چشم انداز اقتصادی کشور در بحبوحه بحران بازار مسکن کشور یکی از مهم ترین دلایل کاهش قیمت فلزات صنعتی در اوایل سال 2024 است.

اگرچه فلزات صنعتی سال 2024 را با شیب نزولی نرخ های نزولی آغاز کرده اند. اما مارکوس گاروی، رئیس استراتژی کالاهای مستقر در مک کواری در سنگاپور و تیمی از تحلیلگران تیمش در یادداشتی گفتند که انتظار رشد در قیمت فلزات را دارند و در واقع اولین شاخه‌های سبز را برای رشد قیمت‌های بازار خود شناسایی کرده‌اند. محصولات

این موسسه مجموعه کاملی از شاخص مدیران خرید بخش تولیدی جهانی را در ماه های مختلف مورد بررسی قرار داده و بر اساس داده های جمع آوری شده به این نتیجه رسیده است که شاخص سفارش خرید بخش تولیدی جهانی در نقطه عطف قرار دارد. و بنابراین احتمال افزایش تقاضا برای کالاهای صنعتی محتمل است.

رشد تقاضا در آمریکا و اروپا با کمک کالاها صورت می گیرد

امید فعالان بازار به کاهش نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا کاهش یافته و منجر به تقویت شاخص دلار آمریکا شده است که سیگنال منفی برای قیمت فلزات صنعتی دارد. با این حال، مارکوس گاروی می‌گوید: قیمت کالاها در بازار جهانی نسبت به نوسانات شاخص دلار رابطه ثابت‌تری با رشد اقتصاد جهانی دارد.

تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری در بخشی دیگر از گزارش خود به رشد تقاضا برای انواع کالاها در بازار آمریکا اشاره کرده و معتقدند که تقاضا برای بازارهای کالا در حال افزایش است و پتانسیل بهبود تولید و ذخیره سازی در بازارهای اروپایی وجود دارد. نیز قابل مشاهده است. این موارد پتانسیل حمایت از قیمت بازارهای کالایی را نیز دارد.

با توجه به این وضعیت، باید اذعان داشت که اگرچه چین در سال گذشته از محرک هایی برای حمایت از رشد اقتصادی خود استفاده کرده است. اما این محرک ها دامنه وسیعی نداشتند. در واقع، چین پتانسیل بسیار بیشتری برای بهبود تقاضا دارد.

در چنین شرایطی، تحلیلگران Macquarie انتظار افزایش تقاضا در بازار جهانی و افزایش قیمت ها در میان مدت را دارند. البته این رشد قیمت می تواند منجر به افزایش تورم جهانی شود که در تضاد با هدف کنترل تورم فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی بزرگ در سراسر جهان است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35339

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.