• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
4

وزیر نیرو در نشست وزرای انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت می کند

  • کد خبر : 40630
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
وزیر نیرو در نشست وزرای انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت می کند

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت نیرو، «علی اکبر محرابیان» فردا پنجشنبه به جمهوری قزاقستان سفر می کند و در چهارمین اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت می کند و به تبادل نظر و ارائه پیشنهادات می پردازد. برای اتحاد اسلامی جمهوری ایران در زمینه های مهم برق و انرژی.

بر اساس این گزارش، در این نشست که از 31 ژوئن تا 2 ژوئیه در شهر آلماتی برگزار می شود، ایران مانند سایر اعضا پیشنهادات خود را برای تقویت سند توسعه همکاری های انرژی با رویکرد همکاری مشترک و حفاظت از کشور ارائه خواهد کرد. منافع. از همه کشورهای عضو

عضویت دائم ایران در بیست و یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که ششم شهریورماه ساعت 14 برگزار شد، با حضور رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان مورد پذیرش قرار گرفت. با امضای وزیر امور خارجه امور در اجلاس شانگهای در سمرقند برگزار شد و اکنون جمهوری اسلامی ایران در تمامی تصمیمات این سازمان عضو دائمی خواهد بود.

بر اساس آیین نامه اجرایی، سازمان همکاری شانگهای 13 هدف اصلی برای گسترش همکاری ها برای حفظ و تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه به منظور تبدیل آسیای مرکزی به منطقه ای صلح آمیز و با ثبات و حمایت از همکاری های موثر منطقه ای دارد. در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، نظامی، دفاعی، فرهنگی، علمی و فنی، آموزشی، انرژی، راه و ترابری، مالی و اعتباری.

بر اساس این گزارش، سازمان همکاری شانگهای (سازمان همکاری شانگهای شانگهای) در سال 1996 توسط سران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف ایجاد موازنه قوا در برابر نفوذ ایالات متحده و ناتو تحت عنوان سازمان همکاری‌های شانگهای تأسیس شد. نام شانگهای 5 و پس از پیوستن ازبکستان به آن سازمان همکاری شانگهای نامیده شد. سازمان همکاری شانگهای به طور رسمی در 15 ژوئن 2001 تأسیس شد و مقر آن در چین تأسیس شد.

در حال حاضر 9 کشور ایران، روسیه، چین، هند، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان عضو دائم این سازمان هستند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40630

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.