• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

هشدار پلیس فتا نسبت به اجاره سیم کارت

  • کد خبر : 34806
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
هشدار پلیس فتا نسبت به اجاره سیم کارت

اکوایران: رئیس پلیس فتا با بیان اینکه 70 درصد پرونده ها مربوط به استفاده از سیم کارت های ناشناس است از مردم خواست سیم کارت های خود را در اختیار دیگری قرار ندهند و آن را اجاره ندهند زیرا بدون اطلاع با آنها برخورد قانونی می شود. . او

اخبار اقتصادی، امروز چهارشنبه 20 آبان 1402، فرجا وحید مجید رئیس پلیس فتا گفت: با ساماندهی انتقال هویت ارتباطی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا فتا، معاون دادستان کل کشور و بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، الزاماتی برای رفع ابهامات وجود دارد و دارندگان سیم کارت در چارچوب قانونی ایجاد می شوند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: در ساماندهی تعیین تکلیف شناسایی ارتباطی باید الزاماتی مانند سوء استفاده از مالکیت سیم کارت دیگران در نظر گرفته شود و مواردی که در انتقال سیم کارت های دائمی و موقت از فردی به فرد دیگر به وضوح مشخص شود. ; مشخص شد که این امر مسئولیت دارنده سیم کارت را در قبال مالکیت سیم کارت خود که در اختیار دیگران قرار داده است قانونی می کند و اقدام پیشگیرانه در زمینه تعقیب این گونه جرائم ایجاد می کند.

مجید در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به 70 درصد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به استفاده از سیم کارت های بدون علامت است، تصریح کرد: سهل انگاری و بی احتیاطی شهروندان نسبت به سیم کارت هایی که در اختیار دارند بدون اطلاع از آن ها است. .وارد پرونده های دادگاه شوید.

وی افزود: از این حیث تعداد زیادی از مردم به دلیل ارزان بودن و سهولت دریافت سیم کارت اعتباری از مسئولیتی که خرید این سیم کارت ها ایجاد می کند غافل هستند و چندین سیم کارت و بدون ملاحظه خریداری کرده اند. انتقال قانونی که آنها به دیگران ارائه می کنند. برخی از افراد سیم کارت را دور می اندازند و بدون حذف سیم کارت قدیمی، سیم کارت جدیدی می گیرند.

این مقام ارشد فضای مجازی نسبت به اجاره سیم کارت ابراز نگرانی کرد و به مردم هشدار داد که دغدغه ما سیم کارت هایی است که مردم در اختیار دیگران قرار می دهند یا اجاره می دهند. طبق قانون مسئولیت هر جرم و تخلفی که در سیم کارت انجام شود به عهده صاحب آن است و در صورت مفقود شدن یا سرقت سیم کارت باید سریعاً مشکل اعلام و سیم کارت مسدود شده باشد. متأسفانه در مواردی شاهد این هستیم که افراد سودجو و فرصت طلب در ازای دریافت وجه، سیم کارت دیگران را اجاره می کنند و از این طریق اقدامات مجرمانه خود را انجام می دهند.

فتا فرجا، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مردم هرگز سیم کارت خود را به افراد غریبه نداده و اجاره ندهند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مسئولیت هرگونه عمل مجرمانه با سیم کارت به عهده مالک خواهد بود.

سردار مجید گزارش داد: در حال حاضر 36 درصد از جرایم سایبری مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی است که در معاملات و خریدهای اینترنتی در چارچوب خریدهای اینترنتی در شبکه های اجتماعی و سایت های داخلی و خارجی مرتبط با خرید و فروش آنلاین صورت می گیرد. دلیل این جرایم، جهت گیری به سمت بازار تبلیغات آنلاین است، زیرا افرادی از بخش های مختلف از افرادی که تجربه لازم را ندارند یا استانداردهای لازم را ندارند، تبلیغات دریافت می کنند.

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: بر اساس الگوریتم جنایی که پلیس در تجارب عملیاتی به آن رسیده است، یکی از مهمترین موضوعات موضوع سیم کارت هایی است که در بازارهای خرید اینترنتی هویت پنهان دارند.

وی همچنین اظهار داشت: اقدامات خوبی در خصوص اختفای هویت و نامشخص بودن هویت سیم کارت ها انجام شده است. وی گفت: سیم کارت خریداری شده تا احراز هویت فرد نباید فعال شود و این امر باید مورد توجه اپراتورهای تلفن همراه و شهروندان باشد.

مجید از هموطنان خواست موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت های سایبری 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34806

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.