• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
6

مهاجرت دسته جمعی سرمایه‌ها به بورس

  • کد خبر : 41299
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
مهاجرت دسته جمعی سرمایه‌ها به بورس

اکو ایران: امروز بازار ارز و سرمایه همان رفتاری را که در گذشته در مورد انتخابات ریاست جمهوری تجربه کرده بود، تکرار کرد.

اخبار اقتصادی، بازار سرمایه امروز رکورد رشدی را در سال جاری تجربه کرد. در انتخابات ریاست جمهوری 1403، مسعود مزیجیان نهمین رئیس جمهور ایران شد. اکوایران در گزارش دیتبان 16 تیرماه به این نکته اشاره کرد که تاریخچه بازار سرمایه با تغییر روسای جمهور و دولت ها این را نشان می دهد. ، بازار سرمایه به تغییر ایجاد شده با تشکیل یک موج صعودی واکنش نشان می دهد.

بازار سرمایه دوره پیش از انتخابات را نمی پسندد زیرا با سیاست های اقتصادی و مجریان آن بلاتکلیف می شود و بلاتکلیفی ایجاد شده باعث ایجاد ریسک در بازار سرمایه می شود که از میزان مشارکت صاحبان سرمایه در بازار سرمایه می کاهد.

پس از انتخابات، بازار سرمایه در ماه های ابتدایی از ورود رئیس جمهور جدید استقبال می کند، در حالی که در بخشی از زمان سبز بودن بازار و پس از آن عمر نماگر سبز کل، دولت تغییری نکرده است. . این شاخص تا زمان مشخص شدن برنامه های اقتصادی دولت جدید به پایان می رسد.

بخشی از این سبز شدن به دلیل بلاتکلیفی قبل از انتخابات است، مردم به امید بهبود شرایط رای می دهند و این امید به تغییر یکی از دلایل سبز شدن در بورس است. تحقیقات بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که در سال های 1392 و 1400 که دولت ها تغییر کردند، بورس تهران از این تغییر استقبال کرد و مدتی روند صعودی را در پیش گرفت.

بازار سرمایه به رئیس جمهور جدید خوش بین است و سبزی امروز نشان می دهد که در اولین گام این بازار به کابینه اقتصادی که وعده داده بود خوش بین است.

جریان پول واقعی چگونه بود؟

در آن روز بازار سرمایه تک حرکتی را تجربه کرد و پس از مدت ها ارزش معاملات خرد با بهبود چشمگیری مواجه شد.

همزمان با افزایش ارزش معاملات خرد و حق تقدم، ورود پول واقعی به بازار سرمایه نه تنها از روند نزولی خارج شد، بلکه بازار سرمایه بیشترین میزان ورود پول واقعی از اردیبهشت ماه را به خود اختصاص داد. 2 امسال

امروز ارزش معاملاتی صندوق های طلا رشد 54 درصدی را نسبت به روز معاملاتی گذشته ثبت کرد، اما به نظر می رسد بخشی از این افزایش محسوس ناشی از خروج 128 میلیارد تومانی پول از صندوق های طلا باشد. این سطح برداشت بالاترین سطح از 26 آوریل است. با روی کار آمدن نهمین رئیس جمهور کشور، بازار ارز و طلا دچار اصلاح قیمت شد که به نظر می رسد معامله گران را نسبت به آینده کوتاه مدت صندوق های طلا ناامید کرده است.

امروز 1700 میلیارد تومان پول واقعی از صندوق های با درآمد ثابت برداشت شد که بیشترین میزان برداشت واقعی از صندوق های با درآمد ثابت از 15 اسفند 1401 است.

خروج پول واقعی از صندوق های طلا و صندوق های اوراق قرضه امروز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد و حواله های واقعی به بورس در اولین روز پیروزی مسعود مزیکیان افزایش چشمگیری داشت. با توجه به خاطره ای که بازار سرمایه از تغییر دولت ها در ذهن اهالی بازار به جای گذاشته است، به نظر می رسد با این شواهد بخشی از وجوه خود را برای انتقال به بورس آماده می کنند و در صورت ادامه این روند و بازار با ریسک جدیدی روبرو خواهد شد. اگر سرمایه گذاری نکنید، می توانید انتظار داشته باشید که بورس پس از مدت ها از رکود خارج شود.

اجماع صعودی بازار ارز شکسته شد

پیش از این در دیبان احتمال اصلاح قیمت دلار پس از انتخابات مطرح شده بود، امروز بازار ارز قرمز شد، درهم حیات خود را از دست داد و حباب آن منفی شد. با این حال تتر همچنان بالاتر از دلار تهران است.

حباب طلا که در بیشتر هفته گذشته بالای 1 درصد مثبت بود، امروز منفی شد تا تأیید کند که اجماع بازار ارز صعودی در کوتاه مدت شکسته شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41299

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.