• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

منظور از سموم ارگانيک چیست؟

  • کد خبر : 33565
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
منظور از سموم ارگانيک چیست؟

سموم ارگانیک مواد سمی می باشند که حاصل منابع طبیعی مثل گیاهان، حیوانات یا میکروارگانیسم ها می باشند. سموم ارگانیک اغلب برای کنترل و نابودی آفات، علف های هرز و بیماری های گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.
این نوع سموم کشاورزی به طور کلی نسبت به سم های شیمیایی بی‌خطر تر می باشد و تأثیر مخرب کمتری بر محیط زیست دارند. همچنین این سموم نسبت به سموم شیمیایی دارای قیمت کمتری می باشند. همانطور که سم برای زمین های کشاورزی واجب می باشد، کود هم واجب است زیرا سم و کود در کنار یکدیگر برای باغ کشاورزی بسیار مفید و کاربردی می باشد همچنین استفاده همزمان از این دو محصول منجر به اتفاقی بزرگ در کسب و کار کشاورزی شما می شود. محصولات شما بسیار با کیفیت می شوند.

مزایای استفاده از سموم ارگانیک

استفاده از این نوع شموم کشاورزی دارای مزیت های زیادی برای محیط زیست و صنعت کشاورزی می باشد که برخی از آنها عبارتند از :

  1. ایمن تر برای انسان و محیط زیست: سموم ارگانیک به طور کلی نسبت به سموم شیمیایی ایمن تر هستند، زیرا از مواد طبیعی گرفته می شوند. آنها کمتر احتمال دارد که باعث مسمومیت یا سایر عوارض جانبی در انسان یا حیوانات شوند. علاوه بر این، سموم ارگانیک تأثیر کمتری بر محیط زیست دارند و کمتر احتمال دارد که به آب، خاک یا هوا آسیب برسانند.
  2. اغلب ارزان تر از سموم شیمیایی: سموم ارگانیک اغلب نسبت به سموم شیمیایی ارزان تر هستند. این به این دلیل است که آنها از مواد طبیعی ساخته می شوند که به طور کلی ارزان تر از مواد شیمیایی هستند.
  3. می توانند برای کنترل طیف گسترده ای از آفات، علف های هرز و بیماری ها استفاده شوند: سموم ارگانیک می توانند برای کنترل طیف گسترده ای از آفات، علف های هرز و بیماری ها استفاده شوند. این به این دلیل است که آنها از مواد طبیعی مختلفی ساخته می شوند که هر کدام دارای اثرات متفاوتی هستند.
  4. به حفظ تنوع زیستی کمک می کنند: سموم ارگانیک به حفظ تنوع زیستی کمک می کنند، زیرا کمتر به حشرات مفید و سایر حیوانات آسیب می رسانند. این امر برای سلامت کلی اکوسیستم مهم است.
  5. به بهبود کیفیت خاک کمک می کنند: سموم ارگانیک می توانند به بهبود کیفیت خاک کمک کنند، زیرا از مواد آلی ساخته می شوند که به حفظ ساختار و حاصلخیزی خاک کمک می کنند.
  6. به کاهش مصرف آب کمک می کنند: سموم ارگانیک می توانند به کاهش مصرف آب کمک کنند، زیرا نیاز به آبیاری کمتری برای کنترل آفات و بیماری ها دارند.
  7. به کاهش آلودگی هوا کمک می کنند: سموم ارگانیک می توانند به کاهش آلودگی هوا کمک کنند، زیرا از مواد شیمیایی ساخته نمی شوند که به هوا انتشار می یابند.
  8. به افزایش ارزش محصولات کشاورزی کمک می کنند: محصولات کشاورزی تولید شده با استفاده از سموم ارگانیک اغلب ارزش بیشتری دارند، زیرا مصرف کنندگان به دنبال محصولاتی هستند که برای سلامت انسان و محیط زیست ایمن تر هستند.

سم

انواع سموم ارگانیک

سموم ارگانیک دارای انواع مختلفی می باشد که هریک از آن ها را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم :

روغن Neem پیریترین
اسید گلیکولیک روتنون
نمک های مس بوراکس

  1. روغن Neem : روغن neem یک روغن طبیعی محسوب می شود که از درختی به همین اسم خارج می شوداین یک سم ارگانیک، حشره کش، کنه کش و آفت کش بسیار قویی است که برای کنترل انواع زیادی از آفات، از جمله کنه ها و سوسک ها استفاده می شود.
  2. پیریترین پیرترین ها ترکیبات طبیعی می باشند که از عصاره گل داوودی به دست می آیدآنها حشره کش های موثری برای زمین های کشاورزی و باغات می باشند.
  3. روتنونروتنون (rotenone) یک ماده شیمیایی است که از ریشه درختی با همین نام گرفته می شود که خاصیت زداینده ای بالایی دارد و می تواند حشره های موزی باغ شمارا دفع نماید. این سم یکی از انواع بهترین سم کشاورزی و بهترین سم حشره کش می باشد ولی خب قیمت کمی بالایی دارد.
  4. اسید گلیکولیک اسید گلیکولیک یک ماده شیمیایی است که از مواد غذایی مختلفی به تولید می رسداین یک علف کش موثر می باشد که برای کنترل طیف گسترده ای از علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرداسید گلیکولیک می تواند به شکل کاملا مستقیم بر علف های هرز پاشیده شود یا زمان آبیاری به آب اضافه گردد.
  5. نمک مس نمک های مس هم طبیعی هستند که از مس به تولید می رسندآنها قارچ کش های بسیار موثری هستند که برای کنترل طیف گسترده ای از بیماری های قارچی گیاهان و درختان مختلف مورد استفاده قرار می گیردنمک های مس می توانند به طور مستقیم بر گیاهان پاشیده شوند یا به خاک و بسترکشت اضافه گردند.

سم ارگانیک

همانطور که در مطالب بالا خوانید، متوجه شدید که سم در صنعت کشاورزی بسیار مهم و مفید می باشد، یکی دیگر از آن مواد کشاورزی که بسیار مفید است برای کشاورزی، کود می باشد. شما اگر سم و کود را به طور همزمان به باغ خود دهید متوجه یکسری اتفاقت بزرگی در زمین خود می شوید، به این صورت که میوه های شما نه خراب هستند و نه کرم خورده و حتی حجم بسیار زیادی را دارا می باشند. برای تجربه این اتفاقات کافی است از سایت بزروکسین اقدام به خرید مواد کشاورزی نمایید. محصولاتی که در این سایت وجود دارند دارای کیفیت و خدمات پس از فروش بسیار خوبی می باشند.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33565

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.