• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

مس با گران ترین قیمت در 2 ماه گذشته

  • کد خبر : 30731
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
مس با گران ترین قیمت در 2 ماه گذشته

فلز قرمز در معاملات آتی Comex ایالات متحده به بالاترین سطح 60 روزه رسید. کاهش ذخایر مس در انبارهای بورس شانگهای و سیاست های پولی فدرال رزرو محرک قیمت مس در روزهای اخیر بوده است.

به گزارش «اکوایران»، فلزات اساسی با تمرکز بر مس و آلومینیوم در هفته جاری روند افزایشی را آغاز کردند. به این ترتیب در اواسط روز دوشنبه 29 آبان، قیمت هر پوند مس در معاملات آتی کامکس آمریکا به 3.75 دلار رسید و رشد روزانه 0.4 درصدی را به ثبت رساند. در همین حال، فلز قرمز در معاملات آتی بورس فلزات لندن 0.3 درصد افزایش یافت و به 8340 دلار در هر تن رسید. این رشد قیمت شامل سایر فلزات اساسی نیز می شود. آلومینیوم نیز با رشد روزانه 0.7 درصدی به 2234 دلار در هر تن رسید.

تعادلی را که از افزایش نرخ پشتیبانی می کند، کاهش دهید

قیمت مس در معاملات آتی Comex آمریکا در اواسط روز دوشنبه 21 نوامبر به 3.74 دلار در هر پوند رسید که نشان دهنده بالاترین قیمت فروش این دارایی در دو ماه گذشته پس از 21 سپتامبر است. کاهش موجودی مس در بازارهای سهام و بروز نشانه هایی از تقویت احتمالی تقاضا برای فلز قرمز موتور محرکه قیمت این فلز در بازارهای جهانی بود. در هفته منتهی به 17 نوامبر، سهام فلز قرمز در بورس شانگهای 45 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

این افت محسوس موجودی قابل تحویل در انبارهای این بورس باعث شد تا در معاملات این هفته، پریمیوم این مس افزایش یابد. در شرایطی که رشد تقاضا و کاهش ذخایر مس در بزرگترین اقتصاد کالامحور جهان سیگنال مثبت موثری را برای فلز قرمز به ارمغان آورد، احتمال کنار گذاشتن سیاست انقباضی فدرال رزرو در پایان سال گذشته میلادی نیز به یک موضوع تبدیل شد. دلیل و پایه رشد قیمت در بازار مس را پایه گذاری کرد. گزارش اشتغال و دستمزد مهرماه اقتصاد آمریکا منتشر شد و برخلاف انتظار اقتصاددانان که ایجاد 180 هزار شغل جدید را پیش بینی می کردند، 150 هزار شغل جدید در بازار کار این کشور ایجاد شد. در عین حال، نرخ بیکاری نیز برخلاف پیش بینی 0.1 درصدی 3.9 درصد رشد کرد.

کاهش تورم به نفع معامله گران فلز قرمز

در حالی که وضعیت بازار کار ایالات متحده ناامیدکننده بود، آمار تورم بهتر از حد انتظار اعلام شد. تورم سالانه ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر 3.2 درصد اعلام شد. این درحالی است که اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز تورم 3.3 درصدی را در این ماه پیش بینی کردند. به همین ترتیب، تورم آمریکا در ماه قبل در فاز سالانه 3.7 درصد بود. کاهش نرخ تورم همزمان با افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا باعث شد فعالان بازار به روشی جدید احتمال عدم افزایش نرخ بهره را تا پایان سال افزایش دهند و در حالی که این موضوع باعث شد با توجه به کاهش ارزش شاخص دلار، سیگنال مثبتی برای بازار فلزات است. در حالی که احتمال عقب نشینی فدرال رزرو از یک افزایش دیگر نرخ بهره در پایان سال زمینه را برای رشد قیمت فلزات فراهم کرد، تزریق نقدینگی توسط دولت چین برای تحریک اقتصاد چین این کشور نیز باعث رشد شد. که قیمت فلزات شتاب می گیرد.

دولت پکن متعهد شده است که طی سه ماه یک تریلیون اوراق قرضه دولتی منتشر کند و از منابع مالی جمع آوری شده در بخش زیرساخت استفاده کند. همزمان بانک خلق چین قصد دارد یک تریلیون یوان دیگر را برای تامین مالی ارزان شرکت های توسعه املاک و ساخت مسکن ارزان در این کشور هزینه کند. این مشکل باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت در بازار فلز قرمز می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30731

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.