• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

فروش پوسته این خودرو به قیمت دو میلیون دلار!

  • کد خبر : 30649
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
فروش پوسته این خودرو به قیمت دو میلیون دلار!

ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما سرمایه گذاری آنقدرها که به نظر می رسد وحشتناک نیست، به خصوص اگر خریدار به دنبال چیزی فراتر از پول باشد: تاریخ مسابقه.

این فراری موندیال اسپایدر مدل 1954، یکی از تنها 13 خودروی ساخته شده، یکی از مدل های V12 افسانه ای فراری نبود، بلکه طراحی کاملا متفاوتی داشت. این چهار سیلندر برای حرکت در جاده های پر پیچ و خم با پیچ های زیاد و خطوط مستقیم طراحی شده بود، جایی که موتور کوچکتر و سبک تر مطلوب بود.

فراری در سال های 1952 و 1953 با خودروهایی با این طرح به قهرمانی جهان دست یافت و از این رو موندیال یا موندیال نام گرفت.

این خودرو که با شماره شاسی 0406 MD شناخته می شود، اولین بار توسط شرکت طراحی معروف ایتالیایی پینین فارینا، با کاوشگر ساخته شد. (نام شرکت بعداً به Pininfarina تغییر یافت.) در سال 1954، فرانکو کورتز، همان مردی که سال‌ها قبل در اولین پیروزی این برند در مسابقات جاده‌ای پشت یک فراری نشسته بود، رانده شد.

مانند بسیاری از اتومبیل های مسابقه قدیمی، این یکی نیز زندگی دشواری داشت. حدود یک سال پس از ساخت، شرکت Scaglietti قبل از ارسال آن به ایالات متحده در سال 1958، بدنه جدیدی به آن داد.

در مقطعی در اواخر دهه 1950 یا اوایل دهه 1960، موندیال سقوط کرد و سوخت (این رویدادها لزوماً همزمان نبودند). چند دهه بعد، جزئیات نامشخص است. در این زمان موتور اصلی نیز تعویض شده بود.

این فراری 1954 برای فروش در سایت حراجی Bring A Trailer در سپتامبر 2021 فهرست شد.

این خودرو در سال 1978 توسط کلکسیونر فراری والتر مدلین خریداری شد و 45 سال گذشته را در شرایط فعلی نگهداری کرده است.

گرانترین فراری که تا به حال در حراجی فروخته شده فراری 250 GTO 1962 بود که در RM Sotheby’s نیز موجود بود. در سال 2018 در آنجا به قیمت 48.4 میلیون دلار فروخته شد.

برایان رابولد، معاون هوش خودرو در Hagerty، شرکتی که ارزش خودروهای کلکسیونی را به دقت دنبال می کند، گفت: فراری Mondial Spiders در شرایط خوب می تواند بیش از 2 میلیون دلار فروخته شود. در سال های اخیر، برخی از آنها تا 5 میلیون دلار فروخته شدند.

روبولد معتقد است که با صرف یک میلیون دلار می توان به راحتی خودرو را به شرایط قبل از تصادف بازگرداند و آن را دوباره قابل رانندگی کرد. اما کسب درآمد دلیل اصلی خرید چنین خودرویی نیست.

رابولد می‌گوید: «قیمت درخواستی فضای زیادی برای بهبود مالی باقی نمی‌گذارد، اما برای مالک جدید، شاید بزرگترین پاداش این باشد که این خودروی تاریخی را به وضعیت جدید بازگرداند و آن را در معرض دید علاقه‌مندان قدرشناس به نمایش بگذارد. . .

قیمت شامل کمیسیون خانه حراج RM است و نام خریدار فاش نشده است.

فرادید

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30649

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.