• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

شرکت سایپا با طرح فروش عید فطر/بی لیاقتی یا سودجویی مردم را فریب داد!

  • کد خبر : 37936
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
شرکت سایپا با طرح فروش عید فطر/بی لیاقتی یا سودجویی مردم را فریب داد!

به گزارش اخبار اقتصادی، شرکت خودروسازی سایپا صبح یکشنبه 29 فروردین و تنها یک ساعت مانده به شروع ثبت نام طرح فروش. و پیش فروش عید فطر این شرکت اعلام کرد که طرح قبلی به دلیل مشکلات سیستمی لغو شده و ثبت نام انجام نخواهد شد و اعلام کرد:

با احترام، با توجه به مشکلات سیستمی پیش آمده در خصوص اجرای طرح فروش بخشنامه های شماره 3444 و 1616 (شرایط فروش عید سعید فطر) به اطلاع شما می رساند که طرح های فروش مربوطه لغو شده و متعاقبا شرایط فروش اعلام می گردد. محصولات اعلام خواهد شد

این در حالی است که شرکت سایپا 3 روز پیش طرح ویژه عید سعید فطر را اعلام کرد و بسیاری از متقاضیان با فروش دارایی های خود از قبیل خودرو، سکه، طلا، دلار و یا بستن سپرده های بانکی خود، پیش پرداخت و واریز کردند. در یک حساب و پس از لغو این طرح با ضرر مالی مواجه شد. شاکیان بر این باورند که هیچ نهاد و سازمانی پاسخگوی این بی قانونی نیست و خودروسازان برای منافع خود و بازی با جان مردم هر کاری که می شود انجام می دهند. متقاضیان معتقدند سایپا به بهانه مشکل سیستمی طرح عید فطر را لغو کرد چرا که مشکل سیستمی قابل حل است و تنها دلیل آن نوسانات دلار و افزایش قیمت خودرو است.

در این زمینه نظرات برخی از مخاطبان رکنا را بخوانید:

مهران در این باره نوشت: یعنی چند روزی است که به علم و آدم زنگ می زنیم وام می گیریم، طلا می فروشیم و سپرده مان را با زیان از بانک برداشت می کنیم تا به ما یک … بدهند؟ چه کشور شگفت انگیزی!

علی نوشت: گذاشتن جان مردم به دست چند نفر… تا هر کاری می خواهند بکنند.

یک فرد ناشناس نوشت: لعنت به آنها که مردم را تبدیل به اسباب بازی خود کردند.

مهدی نوشت: لعنتی ماشینمو فروختم تا ثبت نام کنم.

علی نوشت: اشکال نداره کوئیک میخواد 400 میلیون به مردم بده. بهتر است چیزی نفروخت و خراب شد تا مردم را بدبخت کرد.

ابراهیم نوشت: مردم مظلوم ایران!

بهرام نوشت: مملکت صاحب نداره؟ آیا قانونی وجود ندارد؟ طلاهای همسر و پسرم را فروختم تا ماشین کارخانه ای بخرم. چه کسی مسئول است؟

یک فرد ناشناس نوشت: این درد را کجا بگوییم؟ رفتیم، هر چه داشتیم و نداشتیم، این پولها را فروختیم و به زور جمع کردیم، حالا کجا شکایت کنیم که پولمان رفته؟ یعنی تا دیروز و پریروز از لغو شدن خبر نداشتند؟ بعد از ثبت نام هم زمان متوجه شدید؟ این بازی علیه ملت است.

غریبه ای نوشت: کشور گل و بلبل!

رضا نوشت: این آسیبی که زدیم کی باید جواب بدیم؟ طلا فروختیم به دلیل ثبت نام حساب بلند مدت را برداشتیم. باید چند دقیقه قبل از ثبت نام اعلام کنید. خدا تو را حفظ کند

احمد نوشت: ماشین قدیمی را فروختیم و با ضرر یک ماشین جدید خریدیم اما نشد. آیا نمی توانید از قبل فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا کسی برای کنترل وجود دارد یا خیر؟

سهراب نوشت: به خدا ما نمی دانیم مافیا از زندگی ما چه می خواهد … با این ماشین ها در پیتون.

فردی ناشناس نوشت: سلام، یعنی به همه گفتم طلا فروختم تا برای پسرم ماشین ارزان بخرم تا از دردسر بیرون بیاید. خدا کنه دنبال چی میگردی اگر دنیا مال شما باشد، چیزی به زندگی شما اضافه نخواهد کرد.

یک فرد ناشناس نوشت: واقعا چه کشوری است. من همه چیز را فروختم تا آماده ثبت نام شوم. آن وقت برخی به راحتی آن را لغو می کنند، از خدا نترسید. آنها اصلاً به مردم فکر نمی کنند. خداوند خالقش را لعنت کند.

رضا نوشت: طلا فروختم، وام گرفتم، وام گرفتم تا بتوانم این لگن را ثبت کنم، خیلی راحت باطل می شد و با جان مردم بازی می کرد. لعنت خدا بر پایه گذاران وضع موجود.

علی نوشت: تا کی میخوای از این مردم شریف ایران سوء استفاده کنی؟ خداوند تو را در جهنم مجازات کند. آمین

فردی ناشناس نوشت: اگر ثبت می شد 100 درصد به دست مصرف کننده واقعی نمی رسید.

احمد نوشت: دارن ما رو تو بورس بازیچه بازی می کنن و… هیچی دیگه نیست. اجازه نده باد کلاهت را بردارد.

یک فرد ناشناس نوشت: یعنی وحشتناک، معنی ندارد.

وطن پرست نوشت: به خاطر خدا دو روز پیش پولم را با ضرر برداشت کردم. چه کسی پاسخگوی خسارات ما خواهد بود؟ چند نفر با بدبختی و مشکلات این کار را کردند؟ این شورای رقابت را منحل کنید. مافیای مملکت در صنعت خودرو به خاطر خدا شورای رقابت است.

آنها به نفع خود فروش خودرو را در بورس لغو کردند. هر دو ماه یکبار افزایش می یابند. خودروهای ساینا و کوئیک چه ربطی به دلار دارند؟ شما نیم دلار می گیرید و در نهایت چند قطعه را به قیمت یک دلار به مردم می دهید. واقعا ما رو میشناختی؟

یک فرد ناشناس نوشت: دیشب با هزار امید و آرزو طلا فروختم که تمام پس انداز من از 18 سال بود. پیش پرداخت 200 میلیون را ترتیب دادم. بعد امروز صبح گفتند لغو کن. تو خیلی خیلی…

پوریا نوشت: پس اینها انقدر به دردت نمیخورن که اینجوری سر کارشون میاری!؟

هاشم نوشت: به استخوان ما رسیدی، مگر در قرارداد نوشته نشده است که اگر قیمت هم افزایش پیدا کند، در پایان تحویل، آن مبلغ را از بدبخت ها بگیرند؟ چرا آن را لغو کنید؟ داشتم و نداشتم را در 34 سالگی فروختم تا بتوانم ماشین بخرم.

نه خونه بگیرم نه زن بگیرم نه چیزی بدست بیارم هر روز از دیروز افسرده ترم بالاخره اینجوری بازی میکنیم. نفرین شده ایم…

محمد نوشته است: کشوری بی صاحب و قانون. آیا می خواهید ماشین را بعد از 5 ماه متوقف کنید؟ خیلی زشته، ایران رو هیچ افتخاری گذاشتی.

مراد نوشت: اوضاع چطوره؟ با هزار بدبختی پول در آوردم، طلا فروختم، پول قرض کردم. تا کی می خواهند با ما بازی کنند؟

الهام نوشت: یعنی خدا لعنتت کنه. خدا تو را از زمین گرفته است. این چه وضعیتی است؟ یعنی تا آخرین لحظه نمیدونن که میخوان کنسل کنن؟ می گویند مشکل از سیستم است، یکی دو ساعت دیگر مشکل حل می شود. چقدر به این بیچاره ها به نفع خودشان ضرر می کنند؟ خدا نکند. آمین دیگه نمیدونم چی بگم

به گزارش اخبار اقتصادی، از آنجایی که قیمت محصولات دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا معمولا هر سه ماه یکبار (به ویژه ابتدای هر سال) توسط شورای رقابت تعیین و افزایش می یابد، احتمال لغو این طرح از سوی سایپا وجود دارد. فروش عید فطر به دلیل صبر برای افزایش قیمت خودرو است.

زیرا رسم شرکت های خودروسازی این است که در شرایطی که قیمت ها در بازار افزایش یافته و بازار با نوسان قیمت دلار همراه است، محصولات خود را تولید و نگهداری می کنند و قیمت های جدید را اعلام می کنند و سپس محصولات خود را با قیمت های جدید به فروش می رسانند. عرضه به بازار بنابراین سپرده خودرو و عرضه قطره چکان در افزایش قیمت موثر بوده و در نهایت با افزایش قیمت نهایی خودرو، در این آشفته بازار فقط مردم ضرر می کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37936

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.