• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

شایعه مهم بازار ارز: فاصله دلار نیما و فردوسی کم می‌شود

  • کد خبر : 38060
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
شایعه مهم بازار ارز: فاصله دلار نیما و فردوسی کم می‌شود

دلار و ارز امروز نوسان جزئی را تجربه کردند/ بازار ارز هرات بازگشایی شد/ در بازار شایعه شده فاصله نیما و فردوسی کاهش می یابد/ سه جبهه دلار در بازار چه جایگاهی دارند؟ ارز خارجی؟

بازار فارکس و سکه نوسان ملایمی داشت و با حمایت در سطوح پایین کانال افزایش یافت. روز سه شنبه و پس از یک هفته، بازار ارز هرات آغاز به کار کرد، در حالی که در بازار شنیده شد که اتاق های معاملات هرات هنوز فعال نشده و از روز شنبه فعالیت خود را آغاز می کند.

روز دوشنبه قیمت دلار هرات در تالارهای معاملاتی 63 هزار و 900 تومان بود اما با بازگشت بازارها قیمت به 65 هزار تومان رسید. قیمت دلار هرات روز سه شنبه از 65 هزار تومان آغاز شد و در ابتدای کار این کانال را از دست داد و به حمایت 64 هزار و 200 تومان رسید.

قیمت درهم با 250 تومان افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 17 هزار و 800 تومان آغاز شد و با قیمت 17 هزار و 900 تومان به پایان رسید.

قیمت ارز با اختلاف مثبت 800 هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز دوشنبه 44 میلیون و 400 هزار تومان آغاز شد و تغییر چندانی نداشت و در 44 میلیون و 300 هزار تومان بسته شد. حباب پول روز سه شنبه به هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلای مذاب که دیروز کانال 16 میلیونی را از دست داده بود، با نوسان در معاملات پشتوانه به میانه کانال 16 میلیونی صعود کرد.

برخی از تحلیلگران گفتند که بازار پس از سه روز اصلاحاتی انجام داده و این اصلاح نیاز بازار بوده است. طرفداران این رویکرد از آرامش بازار حمایت می کنند و می گویند زمانی که این اتفاق بیفتد، روند نزولی قیمت ها ثبات بیشتری خواهد داشت.

اما از سوی دیگر، یک گروه می گویند انتظارات مثبتی که در این روزهای پس از حمله تلافی جویانه شکل گرفت، از آسودگی عدم پاسخگویی اسرائیل، تحت تأثیر محیط اطلاعاتی تا حدی تحت کنترل اسرائیل بوده است. دوشنبه. عصر در واقع بازار همچنان نسبت به واکنش احتمالی اسرائیل نظر دارد و این نظر بر موقعیت معاملاتی تاثیر گذاشته است.

در کنار این دو رویکرد، تحلیل گرانی وجود دارند که تاکید می کنند اگر روی سطح قیمت تمرکز کنیم، اشتباه خواهیم کرد. از نظر این گروه مهمترین نکته در بازار روند نوسانی است. آنها می گویند وقتی برخی کالاها با دلار بازار در بورس کالا معامله می شود و حتی مثلاً در برخی سیاست های تزریقی، بازارساز به نرخ ارز در بازار تکیه می کند، طبیعتاً نباید در این سطح توجه شود نرخ ارز که در آن نوسان می کند مهم است.

سه شنبه شب شایعه ای در بازار مطرح شد که منابع آگاه از افزایش نرخ نیما خبر دادند.

معامله گران علاقه مند به تحلیل روند صندوق های طلا در بازار بودند. در این تحلیل گفته می‌شود که در کوتاه‌مدت قیمت‌ها به سطوح مقاومتی رسیده و در صورت تثبیت بالاتر از این سطح، این روند ثابت می‌ماند.

تحلیلگران فنی محدوده حمایتی 16 میلیون تا 16 میلیون و 200 هزار تومان را مهم و بالاتر از مقاومت اولیه را 16 میلیون و 600 هزار تومان می دانند، البته مهم ترین مقاومت 16 میلیون و 900 هزار تومان است. از نظر فنی، مایع برای ادامه ریزش باید خط حمایت 15 میلیون و 700 هزار تومانی را از دست بدهد.

نکته بازار این است که گروهی از معامله گران مدعی شدند بازارساز روز سه شنبه تزریق درهم داشه بوده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38060

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.