• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

رزرو بلیط قطار بندرعباس یزد از فلای تودی

  • کد خبر : 33705
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
رزرو بلیط قطار بندرعباس یزد از فلای تودی

اگر بخواهید فهرستی از مقاصد گردشگری داخلی را برای خودتان مشخص کنید، قطعاً شهر یزد به عنوان یکی از گزینه‌ها در نخستین اولویت‌هایتان قرار می‌گیرد‌. شهر قنات و قنوت و قناعت به سبب تاریخ غنی و مردمانی خونگرم، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. اگر ساکن بندرعباس هستید و قصد سفر به یزد را دارید، بسیار مهم است كه روشی مناسب را انتخاب کنید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در این مقاله نحوه خرید بلیط قطار بندرعباس یزد را بررسی خواهیم کرد.

بررسی موقعیت جغرافیایی بندرعباس و یزد + فاصله آن‌ها

برای آن که بتوانید بهترین روش مسافرت از شهری به شهر دیگر را مشخص کنید، اول باید فاصله میان آن دو را بررسی نمایید و بسته به دور یا نزدیک بودن، انتخاب‌های مختلف را در نظر بگیرید؛ از این رو موقعیت جغرافیایی بندرعباس و یزد را بررسی می‌کنیم تا بهترین روش سفر را پیدا کنیم.

بندرعباس بزرگترین بندر ایران است که به سبب محبوبیت و معروفیت خود، به‌عنوان یکی از نمادهای جنوب ایران نیز در نظر گرفته می‌شود. این شهر مرکز استان هرمزگان بوده و به داشتن مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز مشهور است. از نظر جغرافیایی بندرعباس در شمال به کوهستان‌ها محدود می‌شود و از جنوب به تنگه هرمز راه دارد.

شهر یزد در مرکز ایران و در دشت اردکان واقع شده است. این شهر یکی از شهرهای کویری کشور ماست و بیش از هرچیز به دلیل تاریخ غنی خود شناخته می‌شود. جالب است بدانید این شهر حدود سه هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و در حال حاضر نزدیک به 5 هزار سال قدمت دارد. به همین خاطر است که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا در فهرست آثار تاریخی جهانی به ثبت رسیده و جزو ده شهر قدیمی دنیا به حساب می‌آید.

فاصله میان این دو شهر، 665 کیلومتر است که البته بسته به وسیله نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، متغیر خواهد بود؛ به عنوان مثال مسیر ریلی با مسیر جاده‌ای متفاوت است و ممکن است در مسیر ریلی، فاصله بیشتری میان این دو شهر وجود داشته باشد. خوب است پیش از سفر، مسیرهای موجود را بررسی کرده و نهایتاً بهترین مورد را انتخاب کنید.

چرا بهترین انتخاب برای سفر به یزد، قطار است؟

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید پیش از سفر انجام دهید، تهیه بلیط است؛ اما پیش از آن بسیار مهم است که بهترین روش سفر به شهر مقصد را مشخص کنید. راه‌های مختلفی برای رسیدن به یزد از بندرعباس وجود دارند. به عنوان مثال:

  • می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما در سریع‌ترین زمان ممکن به یزد برسید و وقت را به گشت‌وگذار در شهر اختصاص دهید.

  • مسیر جاده‌ای یکی دیگر از روش‌های دسترسی به شهر یزد است. می‌توانید با خودروی شخصی خود سفر کنید و یا با تهیه بلیط اتوبوس، هزینه‌ها را به حداقل مقدار ممکن کاهش دهید.

  • می‌توانید با تهیه بلیط قطار و انتخاب مسیر ریلی، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای زندگی‌تان را تجربه کنید.

سوال مهمی که ایجاد می‌شود این است که بهترین روش سفر به شهر یزد کدام است؟ در میان تمام روش‌های دسترسی به این شهر، ما روش ریلی و تهیه بلیط قطار را پیشنهاد می‌کنیم چون:

  • بلیط هواپیما گران قیمت است و هزینه‌های سفر را به طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. در مقابل، بلیط قطار به‌مراتب ارزان قیمت‌تر است و می‌توانید با حداقل هزینه به یزد سفر کنید.

  • اگر چه هواپیما شما را در زمان کوتاهی به مقصد می‌رساند، اما قطار نیز به سبب فراهم کردن راحتی و آسایش قابل توجه، خستگی به همراه نخواهد داشت. می‌توانید در طول مسیر استراحت کنید و با همراهان خود لحظات به‌یادماندنی را رقم بزنید.

  • تهیه بلیط اتوبوس از بلیط قطار هم ارزان‌تر است؛ اما چرا انتخاب ما همچنان مسیر ریلی خواهد بود؟ مورد اول همان است که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم؛ قطار به مراتب راحت‌تر از اتوبوس است. مورد دوم نیز می‌تواند امنیت سیستم ریلی و راه‌آهن باشد. در این سیستم بروز سوانح مختلف نادر است و در معرض تصادف و مواردی از این دست قرار نخواهید گرفت.

با توجه به مواردی که گفته شد، تهیه بلیط قطار بندرعباس یزد می‌تواند بهترین مسیر دسترسی به این شهر باشد. کافیست یک بار سفر دسته جمعی با قطار را تجربه کنید تا خاطره آن سفر تا همیشه در ذهنتان ماندگار شود.

ایستگاه‌های مسیر راه آهن بندرعباس به یزد

برای آن که از بندرعباس به یزد برسید، تقریباً نصف روز را در راه خواهید بود. فاصله ریلی این دو شهر از یکدیگر، برابر با 665 کیلومتر است که به طور معمول می‌توان آن را در مدت زمان 12 ساعت طی کرد؛ البته بسته به نوع قطار و شرایط سفر، این مدت زمان می‌تواند متغیر باشد. نکته مثبت این است که در طی مسیر، به هیچ عنوان گذر زمان را احساس نخواهید کرد؛ چرا که قطار شرایطی مطلوب و راحت را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. در مسیر راه آهن بندرعباس به یزد، 8 ایستگاه وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • فین

  • زادمحمود

  • تزرج

  • سیرجان

  • خاتون

  • احمدآباد

  • بافق

  • بهرام گور

خرید بلیط قطار از فلای تودی؛ معتبرترین منبع فروش آنلاین بلیط

نکته مهم درباره خرید بلیط قطار این است که اغلب افراد در همان ابتدای ماه اقدام به رزرو و خرید بلیط خواهند کرد؛ از این رو بسیار مهم است که وقت را غنیمت بدانید و به محض تصمیم‌گیری برای سفر، برای خرید بلیط قطار بندرعباس یزد اقدام نمایید. وبسایت فلای تودی این امکان را برای‌تان فراهم کرده که به راحت‌ترین روش بتوانید بلیط مد نظر خود را خریداری کنید.

برای انجام این کار تنها باید وارد وبسایت شده و از همان صفحه اصلی، گزینه «قطار» را انتخاب کنید. در ادامه قسمت‌هایی برای مشخص کردن مبدأ، مقصد و زمان سفر وجود دارند که با پر کردن آن‌ها، لیست قطارهای موجود به شما نمایش داده خواهد شد. حالا تنها چند قدم با پرداخت هزینه و خرید بلیط فاصله دارید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33705

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.