• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

راه اندازی اولیه 5 نماد بورسی قبل از پایان سال

  • کد خبر : 33237
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
راه اندازی اولیه 5 نماد بورسی قبل از پایان سال

اکوایران: مدیرعامل بورس تهران از عرضه اولیه 5 شرکت به ارزش اولیه 10 همات تا پایان سال خبر داد.

اخبار اقتصادی، از ابتدای سال 1402 تاکنون 16 نماد بورسی عرضه اولیه داشته اند و آخرین آنها نماد «داتام» است که در روز چهارشنبه 15 دی ماه 1402 عرضه شد و بیش از یک میلیون و در این 190 هزار نفر در این پیشنهاد شرکت کردند.

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران امروز با اشاره به عرضه اولیه 5 شرکت به ارزش اولیه 10 همات تا پایان سال از بروزرسانی سایت بورس تهران با تمرکز بر تعامل بیشتر در حوزه خبر داد. انجمن های منطقه ای و نظارتی

گودرزی، مدیرکل بورس تهران در نشست خبری صبح امروز (23 دی ماه) با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌های توسعه، مدت زمان مشخصی به تحلیل چالش‌های بورس از تهران اختصاص یافته است، گفت: گفت: از سوی دیگر حوزه تامین مالی و دیجیتالی بورس برای پاسخگویی کارآمد و موثر به ذینفعان بورس در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: سال آینده با اصلاح برند و حضور بیشتر در حوزه تامین مالی گام کوچکی در توسعه کشور خواهیم برداشت.

گودرزی در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود شرکت ها به بورس و تعداد محدود عرضه های اولیه گفت: حجم و حجم بازارهای اولیه با بازارهای فرابورسی متفاوت است و تاکید بر ورود بود. اندازه بزرگ. از سال گذشته تغییر پارادایم داشتیم و مسیر ورود شرکت های متوسط ​​به بورس تهران نیز باز شد.

وی افزود: هلدینگ شستان با ارزش چند سهم متعلق به وزارت دفاع تا پایان سال در بورس عرضه می شود. حداقل 5 شرکت از صنایع مختلف متالورژی، معدنی و … عرضه خواهد شد. با ارزش تخمینی 10 همات.

سایت بورس را تعاملی تر کنید

مدیر کل بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به تغییرات سایت TSE گفت: سال گذشته یک سری نرم افزار برای مدیریت پروژه ها در بورس خریداری شد. در خصوص سایت بورس تهران به دنبال فضای تعاملی تری بودیم. بنابراین امکان ارتباط مستقیم بورس تهران با فعالان بازار تقریبا به پایان رسیده است.

گدرزی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت در حوزه تولید دارایی های دولتی گفت: دستور جدید شرایط ورود شرکت ها به بورس تهران را مشخص کرده و حداقل سرمایه 120 هزار میلیون تومانی را در بر می گیرد. از طرفی در بازار دوم نشانه جدیدی ایجاد شده است. در واقع امروز بازار دوم نیز دارای تابلوی اصلی و فرعی است که شرکت های موضوع ماده 141 قانون تجارت برای اصلاح ساختار وارد این تابلو می شوند.

بازار سرمایه گذاری حرفه ای

وی در ادامه افزود: بازار سرمایه گذاری حرفه ای مربوط به شرکت های سرمایه گذاری پروژه های عمومی است و هدف آن مربوط به پروژه هایی است که دارای FS جذاب اما فرآیند تامین مالی چالش برانگیز هستند، ادبیات عرضه و فروش شرکت ها مربوط به سازمان خصوصی سازی و بازار سهام به تامین مالی مرتبط است.

این مسئول در مورد صندوق پوشش ریسک گفت: هدف این صندوق فراهم کردن فضا برای مدیران متخصص و متخصص برای استفاده از بازار اوراق مشتقه است که اگر این صندوق به ETF تبدیل و سپس عرضه شود، می توان واحدهای آن را خریداری کرد. هر کسی.” . بورس اوراق بهادار تهران نیز به فعالیت این صندوق علاقه مند است و با توجه به رسالت خود، صدور مجوز برای صندوق پوشش ریسک مانند آقامی که برای صندوق های اهرمی ساخته شده است، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل بورس اوراق بهادار تهران گفت: بازار سرمایه گذاری حرفه ای به گونه ای عمل می کند که شرکت ها ثبت می شوند و لزومی ندارد این شرکت ها بازار چرخشی داشته باشند. فرآیند تراکنش تا زمان تکمیل پروژه بر اساس اشتراک اولیه خواهد بود.

وی افزود: سه گروه برای تامین مالی از طریق سهام عادی پروژه به بورس تهران مراجعه کرده اند. هر پروژه ای که 20 درصد پیشرفت داشته باشد می تواند از این مزیت استفاده کند. از سوی دیگر طرح های توجیهی نیز به دقت بررسی می شود.

بر این اساس، شرکت رتبه بندی باید شرکت مشاوری را انتخاب کند که رتبه اول را در سازمان برنامه دارد. در مرحله بعد گزارش تهیه شده توسط شرکت مشاور به شرکت رتبه بندی ارائه می شود تا وضعیت ریسک پروژه مشخص شود.

این سه شرکت پس از ارزیابی اولیه مورد تایید بورس تهران قرار نگرفتند. هیئت پذیرش در حال بررسی پرونده یک پروژه مرکز داده متعلق به سد و سیما و یکی دیگر از شرکت های مرتبط با حوزه آهن اسفنجی است و در صورت تایید نهایی اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، این مقام مسئول در مورد بازار قراردادهای آتی گفت: انگیزه اصلی این طرح دو طرفه شدن بازار است اما مشکل اصلی در حوزه اخذ تاییدیه برای تسویه سکوهای معاملاتی است. . آنها در حال حاضر دارای 14 نماد دارایی اصلی هستند، اما حجم قابل قبولی ندارند. در نتیجه باید تعداد این نمادها در بازار آتی افزایش یابد و از سوی دیگر صنعت کارگزاری نیز تلاش بیشتری برای مقررات جدید در این زمینه داشته باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33237

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.