• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

رئیسی و قالیباف با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند

  • کد خبر : 30684
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
رئیسی و قالیباف با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند

اکوایران: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از توافق نهایی محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی برای تشکیل سریعتر وزارت بازرگانی خبر داد. پورابراهیمی اعلام کرد: پس از اتمام بررسی لایحه قانون برنامه هفتم تشکیل وزارت بازرگانی، به شورای نگهبان ارسال می شود و در نهایت احتمالاً وزارت بازرگانی در زمستان امسال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اخبار اقتصادی، امروز (9 آبان 1402) اعضای هیئت خانه تهران در هشتمین جلسه ماهانه خود میزبان محمدرضا پورابحیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواهند بود تا برخی از مسائل و مشکلات بخش خصوصی را پیگیری کنند. از طریق آن.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخشی از این جلسه از توافق نهایی محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی برای تشکیل سریع وزارت بازرگانی خبر داد. پورابحیمی اعلام کرد که پس از اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم، بررسی تشکیل وزارت بازرگانی نهایی و به شورای نگهبان ارسال می شود و در نهایت احتمالاً وزارت بازرگانی در زمستان امسال تشکیل و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. . .

وی در این جلسه با انتقاد از عملکرد دولت و بانک مرکزی در حوزه ارز گفت: سیاست های ارزی بانک مرکزی باید اصلاح شود. زیرا در حال حاضر 70 درصد صادرکنندگان حرفه ای و سابق ما به دلیل رفتار بانک مرکزی از فضای کسب و کار حذف شده اند. پورابراهیمی گفت: با وجود کاهش ارزش ارز، صادرات ما کاهش یافته و در نتیجه تراز تجاری ما در هفت ماه گذشته به طور مستمر منفی بوده است.

وی در جای دیگری اعلام کرد: در حال حاضر 90 درصد مشکلات به دلیل نرخ ارز اعلام شده از سوی بانک مرکزی است. در برنامه هفتم قرار است قیمت گذاری اجباری بانک مرکزی در چهار گروه کالایی دانش بنیان، فنی، مهندسی، کشاورزی و صنایع دستی حذف شود و به دنبال الزام بانک برای اجرای این بند هستیم.

به گفته پورابراهیمی، در واقع بازگشت ارز چهار گروه مذکور بر اساس خواسته بخش خصوصی انجام می شود و هیچ الزامی برای بازگشت ارز بر اساس درخواست بانک مرکزی وجود نخواهد داشت. شاهد رشد صادرات کالا هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تاکید کرد که با توجه به شرایط تحریم، «پیمانکاری» ارز به هیچ عنوان منتفی نخواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است…

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30684

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.