• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

دو سناریو ریاست اتاق تا انتخابات جدید/تسلیحات در همایش ملی کیفیت

  • کد خبر : 30285
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
دو سناریو ریاست اتاق تا انتخابات جدید/تسلیحات در همایش ملی کیفیت

اکوایران: روز گذشته فراخوان ثبت نام از نامزدهای ریاست جدید اتاق بازرگانی ایران اعلام شد. خبر اعلام شده این سوال را مطرح کرد که اتاق تا برگزاری انتخابات جدید چگونه عمل می کند و آیا حسین صلاح ورزی همچنان ریاست اتاق را برعهده خواهد داشت؟ ابهامی که با حضور ایشان در همایش روز ملی کیفیت که یک جلسه رسمی است برطرف شد.

به گزارش اخبار اقتصادی؛ در خصوص ریاست اتاق بازرگانی تا انتخابات میان دوره ای اتاق بازرگانی دو سناریو وجود دارد که احتمالاً در اواسط بهمن ماه تصمیم گیری خواهد شد. برخی بر این باورند که تا زمان برگزاری انتخابات جدید، ریاست اتاق بازرگانی باید بر عهده نواب حیات باشد و عده ای نیز اشاره می کنند که حسین صلاح ورزی باید تا زمان برگزاری انتخابات رئیس اتاق بازرگانی بماند. با توجه به حضور سلاح در همایش روز ملی کیفیت می توان گفت سناریوی دوم هم اکنون در اتاق اجرا می شود.

حسین سلاح ورزی در همایش روز ملی کیفیت با اشاره به اینکه برای مشارکت در ارزش اقتصاد بین الملل راهی جز ارتقای کیفیت تولید رقابت پذیر نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سهم ایران در کمتر از نیم درصد اقتصاد جهان، گفت: راهی جز ارتقای کیفیت تولید رقابتی برای مشارکت در ارزش اقتصاد بین‌المللی نداریم. . “.

به گفته صلاح ورزی، اگر بخواهیم حضور موثرتری در زنجیره ارزش اقتصاد بین الملل داشته باشیم راهی جز تلاش جدی برای ارتقای کیفیت تولید رقابتی نداریم.

وی ادامه داد: زمانی که می بینیم 67 درصد ارزش افزوده جهانی فقط به کشورهای عضو OECD (کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه)، 9 درصد به چین، 11 درصد به کشورهای صنعتی شدن اخیر و 12 درصد متعلق به کشورهای دیگر است که اهمیت موضوع کیفیت در تولید دوچندان می شود.

با اشاره به شعار جهانی «کیفیت; وی گفت: متاسفانه هیچ کشوری مانند ایران نیست که با داشتن منابع طبیعی و انسانی و موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیکی که دارد کمتر از نیم درصد از جهان را به خود اختصاص دهد. اقتصاد

صلاح ورزی تاکید کرد: نه تنها مشکل امروز اقتصاد ایران، بلکه مشکل اقتصاد کشور در 10 سال آینده تولید رقابتی است و این جز با افزایش کیفیت محقق نمی شود.

وی با تاکید بر نقش انجمن مدیریت کیفیت ایران به عنوان پرچمدار توسعه فرهنگ کیفیت در ارتقای سطح تولید رقابتی، افزود: کیفیت یک دستاورد ناگهانی و یک شبه نیست، بلکه فرآیندی مستمر از طریق یادگیری در فرد است. مرحله؛ شرکت ها و صنایع انجام خواهد شد.

صلاح ورزی گفت: ارتقای کیفیت در سطح بنگاه های اقتصادی ایرانی علاوه بر نیاز به مدیران سخت گیر و دقیق، مستلزم کارکنانی است که انگیزه کافی برای فراگیری دانش و مهارت داشته باشند. این امکان پذیر نیست مگر اینکه فضای ذهنی، مادی و معنوی کافی در سطح شخصی داشته باشیم. اما متاسفانه این روزها وجود تورم این امکان را از نیروی کار ما سلب کرده است.

اهانت دولت به طرح تحول کیفیت

فرشید شکر خدایی، نایب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات این انجمن در زمینه ارتقای کیفیت، اظهار داشت: کارهای تخصصی و کارشناسی مهمی را در مسیر تکامل انجام داده ایم. کیفیت در زنجیره تامین صنعت قطعه سازی کشور اما با وجود پیگیری های فراوان از طریق مجلس و دولت هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است و به نظر می رسد به دلیل عدم پرداخت هزینه از آن استفاده نمی کنند. وزارت حریم خصوصی باید همین کار را می کرد، احتمالاً باید 20 میلیارد تومان برای آن هزینه می کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم چالش کیفی خودرو کشور در قطعه سازی حل می شود نه در خودروسازی. به همین دلیل انجمن دو سال و نیم کار کارشناسی عمیق روی این پروژه تحقیقاتی انجام داده و نتیجه بسیار حرفه ای است. امیدواریم مورد استفاده دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انجمن مدیریت کیفیت در چندین انجمن دارای کرسی است، افزود: اعضای ما از طریق انجمن وارد این کرسی ها می شوند و بسیاری از استانداردهای موجود با مشارکت انجمن مدیریت کیفیت تدوین شده است. ما کمیته‌های فنی زیادی را تشکیل می‌دهیم و استاندارد مدیریت در کشور تدوین نمی‌شود مگر اینکه انجمن کیفیت در مورد آن نظر بدهد.

وی همچنین از تصویب طرح مدیریت کیفیت صادرات در شورای صادرات خبر داد و گفت: این طرح توسط انجمن و با مشارکت سازمان توسعه تجارت اجرایی شد. علاوه بر این، انجمن مطالعات خود را در مورد استراتژی توسعه کیفیت در اسناد قبلی انجام داده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30285

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.