• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
4

درآمد اپل معادل بیش از فروش نفت ایران در یک سال است

  • کد خبر : 29794
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۰۹
درآمد اپل معادل بیش از فروش نفت ایران در یک سال است

اپل با درآمد هر سهم 1.46 دلار و درآمد 89.5 میلیارد دلار، انتظارات 1.39 دلاری به ازای هر سهم و درآمد کل 89.3 میلیارد دلاری را پشت سر گذاشت که نشان می دهد عملکرد مالی اپل در سه ماهه سوم سال 2023 بهتر از انتظارات بوده است.

طبق گزارش اکو ایران، بر اساس داده‌های Carbon Finance، اپل در این مدت 40.4 میلیارد دلار سود ناخالص و 23 میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است. همچنین درآمد محصول این شرکت بالغ بر 67.2 میلیارد دلار است که حدود 65 درصد آن صرفاً از محل فروش گوشی های آیفون در این مدت بوده است.

بر اساس پیش بینی های بودجه، کل درآمد نفتی سالانه ایران در سال 1402 حدود 50 میلیارد دلار بوده است. با این شمارش، درآمد این شرکت معادل 1.79 برابر کل درآمد نفتی مورد انتظار ایران در سال است.

با این حال، اگرچه اپل توانست سهام خود را به بالاتر از حد انتظار افزایش دهد، اما کاهش مورد انتظار در دسته بندی محصولات کلیدی باعث کاهش قیمت سهام این شرکت شد. به عبارت دیگر، با وجود رکورد فروش و ارائه خدمات آیفون، برای سه ماهه جاری، یعنی سه ماهه آخر سال 2023، این شرکت نگران است و پیش بینی می کند که رشد مک، آیپد و دستبندهای هوشمند آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

این چهارمین سه ماهه متوالی است که فروش این شرکت کاهش یافته و درآمد آن نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. دلیل این کاهش درآمد، بازار چالش برانگیز چین است. اختلالات اقتصادی و رقابت شدید با هواوی از جمله این مشکلات است. به عبارت دیگر، اگرچه اپل به طور معجزه آسایی توانسته است سهم بازار چین را به دست آورد، اما اکنون فروش آن رو به کاهش است زیرا ترجیحات دولت این شرکت را به چالش می کشد.

از سوی دیگر، اپل اعلام کرده است که درآمد فصل تعطیلات امسالش مانند سال گذشته خواهد بود و به رشد 5 درصدی مورد انتظار تبدیل نخواهد شد که باعث سقوط سهام شده است.

شایان ذکر است، تیم کوک، مدیر عامل اپل، اعلام کرده است که اپل در زمینه تولید هوش مصنوعی سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام داده است که نشان می دهد در آینده می توان محصولات اپل را با استفاده از این فناوری بهبود بخشید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29794

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.