به گزارش اخبار اقتصادی؛ رضا انتصاری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان با بیان اینکه بر اساس بخشنامه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر عرضه گوشی های آیفون 14 و 15 رسیدگی می شود، گفت: سری به دلیل عدم ورود قانونی این دو مدل در کلیه مراحل تجاری و مسافربری و پستی در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس اظهارات اینتیساری، بسیاری از آیفون های وارداتی سری 14 در گمرک ثبت نشده و قانوناً کالای قاچاق محسوب می شوند.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان گلستان اعلام کرده است که در این زمینه حتی ورود این گوشی به عنوان مسافر ممنوع و قاچاق محسوب می شود، بنابراین فروش و توزیع این گوشی در فروشگاه ها ممنوع است. مراکز

به گفته انتصاری، دستگاه هایی که به آنتن گوشی های رجیستر نشده مانند «دانگل ایکاس» متصل می شوند نیز کالای قاچاق محسوب می شوند و عرضه آن ها ممنوع است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان استان گلستان افزود: بر این اساس عرضه این دستگاه ها ممنوع و جمع آوری گوشی ها و دستگاه های برند آیفون سری 14 و 15 آغاز شده است که به فرار از ثبت نام کمک می کند. این گوشی ها در استان گلستان.

آنطور که انتصاری به فارس گفت: به تمامی دستگاه های ذی صلاح دستور برخورد با عرضه گوشی های قاچاق صادر شده و تمامی عرضه کنندگان این کالاهای قاچاق توسط کمیته شناسایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی شده اند و این افراد اقدام خواهند کرد. درمان شود.