• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

خرید و فروش کارت سوخت 600 هزار تومانی در بازار سیاه!

  • کد خبر : 31300
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
خرید و فروش کارت سوخت 600 هزار تومانی در بازار سیاه!

این روزها تعداد کارت سوخت آزاد در پمپ بنزین کاهش یافته است. این در حالی است که عده ای برای رهایی از این مشکل اقدام به خرید کارت سوخت خودرو می کنند. اگر به فضای مجازی سر بزنید با آگهی های فروش کارت سوخت خودرو مواجه می شوید.

بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار روزگر خودرو، هر کارت سوخت 600 هزار تومان فروخته می شود. این کارت های سوخت نیز ماهانه 60 لیتر بنزین یارانه ای دریافت می کنند. البته کارت سوخت حتی با 500 لیتر بنزین به صورت سهمیه فروخته می شود. به نظر می رسد در بحث خرید و فروش کارت سوخت باید نظارت بیشتری شود.

در زیر یک سری نکات برای پیگیری و تحویل کارت سوخت خودرو را توضیح خواهیم داد.

رهگیری کارت سوخت با پلاک.

ردیابی کارت سوخت با پلاک فقط برای دارندگان خودرو امکان پذیر است و برای دارندگان موتور قابل استفاده نیست. برای ردیابی کارت سوخت با پلاک ابتدا باید به سایت epolice.ir مراجعه کرده و از این سایت برای پیگیری کارت سوخت خود استفاده کنید.

ردیابی از طریق سایت epolice.ir یکی از ساده ترین راه ها برای ردیابی کارت سوخت است. برای این کار به سایت Epolice.ir مراجعه کنید و سپس در قسمت درگاه خدمات الکترونیک سربازی و سپس در قسمت ردیابی کارت سوخت مفقودی اطلاعات پلاک و خودروی خود را وارد کنید. در صورتی که کارت سوخت خودروی شما صادر شده باشد، با مراجعه به سایت شرکت پست و استفاده از این کد، کد رهگیری به شما ارائه می شود که وضعیت کارت سوخت شما را به شما نشان می دهد. همچنین در این صورت اگر کارت سوخت شما به شرکت پست تحویل داده شده باشد، کد رهگیری مرسوله در اختیار شما قرار می گیرد و با استفاده از این کد می توانید به سایت شرکت پست رفته و کارت سوخت را پیگیری کنید.

رهگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

دارندگان خودرو و موتورسیکلت می توانند از روش های مختلفی برای پیگیری وضعیت کارت سوخت خود استفاده کنند. در تمام این مراحل باید کارت شناسایی مالک خودرو را همراه داشته باشید زیرا برای بررسی کارت سوخت به آن نیاز خواهید داشت. در حال حاضر رهگیری کارت سوخت تنها از طریق کد ملی امکان پذیر نیست و تنها با کد ملی نمی توان کار خاصی در این زمینه انجام داد.

ثبت نام کارت سوخت خودرو، پلاک تغییر کرده است.

دارندگان خودروهای پلاک تعویضی در صورت عدم دریافت کارت سوخت خودرو می توانند با استفاده از VIN درخواست کارت سوخت المثنی کنند.

ردیابی کارت سوخت خودرو صفر

اگر پس از 20 روز به هر دلیلی کارت سوخت خودرو خود را دریافت نکردید، می توانید از راه های زیر اقدام کنید.

مانیتورینگ از طریق اینترنت

برای پیگیری و دریافت کارت سوخت صفر خودرو می توانید به epolice.ir سرویس الکترونیک پلیس مراجعه کنید. در این سامانه لازم است نوع و شماره پلاک خودرو در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت وارد شود. شماره بسته خود را در این سایت دریافت کرده و وارد سامانه پست شوید. شماره محموله را در قسمت مربوطه وارد کنید. سامانه آدرس منطقه پستی که کارت سوخت شما در آن ارسال شده است را به شما می دهد. یا می توانید سیستم ردیابی پستی را بررسی کنید. ابتدا وارد سامانه شده و سپس با وارد کردن کد شناسایی 16 رقمی VIN، کارت خود را ردیابی کنید.

برای اطلاعات کامل در مورد کد VIN مقاله VIN کارت خودرو چیست را مطالعه کنید؟ شماره VIN کارت ماشین جدید به صورت عمودی در پشت نوشته شده است.

پیگیری از طریق سامانه پیامکی

برای درخواست کارت سوخت از طریق پیامک شماره VIN خودرو خود را به شماره 1101202040 ارسال کنید ابتدا حرف v و سپس * و در آخر شماره VIN: V*VIN را وارد کنید.

برای استعلام کارت خودرو ناجا باید به صفحه استعلام کارت خودرو مراجعه کنید. البته برای ردیابی کارت ماشین ناجا باید به صفحه جداگانه ای مراجعه کنید.

تلفنی پیگیری کنید

برای اطلاع از وضعیت صدور و اخذ کارت سوخت صفر می توانید با شماره تلفن های 81240514 و 88885347 پلیس ناجا تماس بگیرید. برای پیگیری ارسال کارت سوخت خودرو به اداره پست می توانید با شماره 84470000 تماس بگیرید.

حضوری پیگیری کنید

برای نظارت حضوری باید به بیش از 10 کلانتری مراجعه کنید.

منبع : پخش خبر

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31300

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.