• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

دلایل ایجاد صف در پمپ بنزین ها

  • کد خبر : 22937
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
دلایل ایجاد صف در پمپ بنزین ها

شفقنا اکامحی- سخنگوی اتحادیه جایگاه داران کشور درباره دلایل ایجاد صف در پمپ بنزین های تهران گفت: با توجه به افزایش مصرف در سایر استان ها، شاهد تاخیر در ارسال محصولات و همچنین هر سوخت پمپ بنزین بودیم. برای تعویض شیفت به مدت نیم ساعت بسته می شود، علاوه بر این ها خرابی کارت خوان های سیستم هوشمند سوخت باعث تشکیل صف شد.

به گزارش شفقنا اخمی به نقل از همشهری آنلاین، برخی گزارش ها و تصاویر منتشر شده حاکی از تشکیل صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین ها در برخی شهرهای کشور از جمله تهران است که یکی از دلایل مهم آن شایعه بنزین است. موضوعی که تاکنون از سوی مسئولان تکذیب شده است اما هر از چند گاهی اخباری در این باره به گوش می رسد که مسئولان را مجبور به تکذیب مجدد می کند. جواد اوجی وزیر نفت اخیرا در این خصوص تاکید کرده است که «افزایش قیمت بنزین در سال جاری نه در دستور کار مجلس و نه در دستور کار دولت قرار دارد». این در حالی است که سخنگوی انجمن صنفی فروشندگان عمده سوخت معتقد است عوامل دیگری نیز در شلوغی جایگاه های سوخت نقش دارند.

رضا نواز در این خصوص به همشهری آنلاین گفت: عواملی باعث شلوغی جایگاه های سوخت می شود که هر بار دلیل آن را اعلام می کنیم. با توجه به ارتباط تنگاتنگی که جایگاه داران با مردم دارند، نمی توانیم بپذیریم که جایگاه های پر شده به دلیل شایعه بنزین است. مسئولان ایستگاه همیشه اظهارات مردم را به ما گزارش می دهند و ما هم بنا به وظیفه اجتماعی خود به مسئولان گزارش می دهیم و حتی در این زمینه راهکار و پیشنهاد می دهیم تا اگر قرار است کاری انجام شود، در بهترین راه.

دلیل ایجاد صف در پمپ بنزین ها

جدای از شایعات چند روز اخیر بنزین، برخی از کمبود بنزین و بحران تولید بنزین در کشور صحبت می کنند. در همین راستا وزیر نفت در مصاحبه تلویزیونی خود با رد این خبر گفت: برای توزیع بنزین کمبودی نداریم اما میزان ذخایر بنزین امروز بیش از 150 میلیون لیتر نسبت به مدت مشابه گذشته بیشتر است. سال.” سال گذشته. و همزمان با افزایش مصرف، تولید نیز افزایش یافته است.» Es.

سخنگوی اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: پس از اجرای طرح سقف سوخت در تهران که به نظر اصحاب رسانه است، با توجه به افزایش مصرف در سایر استان ها، شاهد تاخیر در ارسال فرآورده ها بودیم، در حالی که هر سوخت ایستگاه به مدت نیم ساعت برای تغییر شیفت تعطیل بود به همین دلیل در این شرایط انتقال مشتریان یک ایستگاه به ایستگاه دیگر طبیعی بود و این مشکل باعث ایجاد خط شد. علاوه بر این، خرابی کارت خوان های هوشمند سیستم سوخت را نیز داریم که باعث می شود جایگاه های با تمام نازل ها نتوانند سوخت مردم را تامین کنند.

نواز ادامه داد: ما 12 برابر ترکیه بنزین توزیع می کنیم و تهران 2 برابر ترکیه بنزین مصرف می کند. بر این اساس ممکن است در ارسال محصول تاخیر داشته باشیم و در برخی نقاط توقف های کوچکی برای چند ساعت وجود داشته باشد، اما کمبودی در محصولات نداشته باشیم و تاکنون این اتفاق نیفتاده، اتفاق نیفتاده است که ما سوخت در یک شهر تمام شده است، البته باید توجه داشت که تاخیر عمدی در ارسال محصولات وجود ندارد و تمام تلاش می شود سوخت هیچ پمپ بنزینی تمام نشود.

وی با بیان اینکه همه عواملی که ذکر شد در ایجاد صف در روزهای اخیر موثر بوده است، گفت: در خرداد و تیرماه صف های طولانی تری داشتیم اما اکنون در شهرهایی که فروش بیشتر است صف ها کاهش یافته و توزیع بنزین پیش می رود. طبق معمول سعی در کاهش مشکلات برای حل مشکل تاخیر در ارسال کالا دارد.

آیا میزان مصرف مدیریت می شود؟

یکی از عوامل مهم مصرف بالای بنزین در ایران، خودروهای غیراستاندارد و همچنین تقاضا و رشد مصرف زیاد است. بر اساس بحث ها، در حال حاضر مصرف روزانه بنزین در ایران به 120 میلیون لیتر رسیده است. یکی از اهداف طرح سقف سوخت گیری بنزین که در روزهای اخیر در تهران اجرا و پیش از این در استان های دیگر آغاز شده، مدیریت مصرف بنزین است.

سخنگوی انجمن صنفی کارگران کاغذ درباره تاثیر طرح سقف سوخت گیری بر مدیریت مصرف بنزین گفت: طرح فعلی با هدف تشویق به استفاده از کارت های شخصی و مدیریت مصرف سوخت انباشته شده در سپرده ها اجرا شده است. . از خودروها و در باک پمپ بنزین ها باقی می ماند تا افراد بیشتری بتوانند از آنها استفاده کنند، در واقع فاصله ایجاد شده برای سوخت گیری، پشتیبانی لازم را برای ارسال محصول به پمپ بنزین ها فراهم می کند و دیگر شاهد خالی بودن پمپ بنزین نیستیم. از سوخت

روش جدید سوخت گیری بنزین چگونه است؟

با اجرای طرح سوخت گیری سقفی، روش جدید سوخت گیری به این صورت است که سوخت گیری با کارت رایگان 4 مدل 15 لیتری، 20 لیتری، 30 لیتری و 40 لیتری و با کارت های شخصی 3 مدل 30 لیتری، 40 لیتری است. و 60 لیتر انجام می شود البته برای خودروهای شخصی زمانی که خودرو یک بار 60 لیتر دریافت می کند بین 3 تا 8 ساعت طول می کشد تا 60 لیتر دوم دریافت شود. اما اگر فردی از استان خارج شود بلافاصله می تواند سوخت گیری کند و مانعی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت درباره دلایل اجرای طرح سقف سوخت‌رسانی به همشهری آنلاین گفت: در سال 1402 در حوزه توزیع سوخت با چالش‌های متعددی مواجه بودیم که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود و برخی از آنها در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود. به عنوان مثال در صد سال گذشته در فروردین 142 میلیون لیتر فروش روزانه به ثبت رساندیم که در بین 7 کشور اول جهان در مصرف روزانه بنزین قرار گرفتیم و مقاومت کشورمان در این حجم توزیع نیز مثال زدنی است. .

رضا نواز ادامه داد: همانطور که گفته شد اولین چالشی که امسال با آن مواجه بودیم افزایش روزافزون مصرف بود که البته پیش بینی می کنیم و اگر به همین منوال پیش برود بار دیگر در این زمینه رکورد خواهیم زد. چالش دوم مصوبه مجلس مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت شخصی بود.

نواز افزود: مصوبه مجلس جمع آوری کارت های آزاد است و تا پایان شهریورماه 90 درصد سوخت گیری در پمپ بنزین ها با کارت سوخت شخصی انجام می شود که به تدریج در حال اجرا است.

چرا بعضی جاها کارت رایگان ندارند؟

سخنگوی اتحادیه کارکنان پمپ بنزین گفت: 5 ماه پیش که مصوبه مجلس مطرح شد، به دلیل اینکه مردم عادت داشتند از کارت پمپ بنزین استفاده کنند و از طرفی کارت سوخت به دست مردم نرسیده بود، این مسائل باعث بحث شد. بین مردم و کارکنان ایستگاه در اجرای این طرح اما خوشبختانه به مرور زمان استفاده از کارت های آزاد کاهش یافت.

نواز با تاکید بر اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ بنزین ها رو به افزایش است، گفت: با همدلی پرسنل پمپ بنزین و مردم، وضعیت بهتر از آن چیزی که فکر می کردیم پیشرفت کرده است و در حال حاضر فقط کسانی که کارت ندارند. آنها می توانند از کارت در اکثر پمپ بنزین ها استفاده کنند.” آزادانه استفاده می کنند.

سخنگوی انجمن جایگاه داران درباره چرایی نداشتن کارت سوخت در برخی جایگاه ها؟ وی بیان کرد: به جز استان های مرزی که الگوهای بومی و طرح های بومی در آن اجرا می شود، هر ایستگاه باید حداقل یک کارت در کل کشور داشته باشد که در این میان برخی ایستگاه ها دارای کارت بیشتری هستند. بنابراین اگر مکانی کارت ندارد باید در جریان باشیم تا بتوانیم رسیدگی کنیم.

نواز ادامه داد: در برخی جاها به دلیل درخواست های زیاد افرادی که اصرار به استفاده از کارت آزاد دارند می گویند کارت آزاد نداریم. اما باید بدانیم که شارژ هر کارت رایگان روزانه 8 هزار لیتر است و با تمام شدن آن باید تا ساعت 12 شب صبر کرد تا دوباره شارژ شود، به همین دلیل برخی از کارکنان ایستگاه می گویند رایگان نداریم. . کارت

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22937

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.