• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
5

خبر جدید بازارساز برای نوسان بازار ارز

  • کد خبر : 30792
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
خبر جدید بازارساز برای نوسان بازار ارز

اکوایران: رئیس کل بانک مرکزی از آزادسازی منابع ارزی ایران در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری خبر داد. از نظر معامله گران در اخبار تکمیلی، بازارساز می تواند با این خبر بازار ارز را در روزهای آینده نوسان دهد.

به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت دلار در بازار ارز هرات از 50 هزار تومان آغاز شد و در نیمه اول به 50 هزار و 200 تومان رسید، اما در نیمه دوم با کاهش به نرخ بازگشایی بازگشت. به گفته معامله گران، روند بازار ارز دچار فرسایش شده است.

قیمت درهم امارات از 13 هزار و 870 تومان آغاز و با 30 تومان کاهش به 13 هزار و 840 تومان خاتمه یافت. با این قیمت درهم، دلار 50 هزار و 800 تومان برآورد می شود. همچنین روز چهارشنبه اختلاف دلار سلیمانیه با دلار هرات به 300 تومان رسید که رقم قابل توجهی است. قیمت تتر در روز چهارشنبه بین 50 هزار و 600 تا 50 هزار و 900 تومان در نوسان بود.

روز چهارشنبه خبری مبنی بر ارقام بودجه در بازار مورد توجه معامله گران قرار گرفت. همچنین رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری از آزادسازی منابع ارزی ایران خبر داد. رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آزادسازی پول های بلوکه شده و نحوه هزینه کرد این وجوه ارائه کرد و گفت: به زودی با رایزنی های انجام شده بخشی دیگر از پول های بلوکه شده آزاد و در اختیار کشورمان قرار می گیرد.

معامله گران روز چهارشنبه این گزارش را مهم ارزیابی کردند. به گفته آنها در متمم ممکن است بازارساز با این خبر در روزهای آینده دچار نوسان شود. البته گروهی از تجار بر این باورند که چند ماه پیش همه معاونان اقتصادی دولت و حتی شخص رئیس جمهور گفته بودند که دیگر هیچ پولی در هیچ کجا قفل نمی شود و همه ارزها به ایران برگشته است.

تحلیلگران فنی معتقدند اگر امروز قیمت دلار از 50 هزار و 300 تومان عبور کند، مقاومت بعدی 50 هزار و 600 تومان خواهد بود. به گفته آنها، زمانی هیجان به بازار بازخواهد گشت که قیمت دلار در کانال 51 هزار تومانی تثبیت شود. به گفته آنها، در صورت تثبیت درهم امارات بالای سطح حمایتی 13 هزار و 800 تومان، دلار هرات نیز می تواند از مقاومت 50 هزار و 300 تومانی عبور کند. در ادامه اگر قیمت درهم امارات به کانال 14 هزار تومان نزدیک شود، قیمت دلا نیز به 51 هزار تومان می رسد. اما اگر قیمت درهم 13 هزار و 800 تومان کاهش یابد، دلار هرات نیز به زیر 50 هزار تومان می رسد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30792

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.