• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

حیوان ترسناک سریال مدیری از خیابان نواب بیرون آمد!

  • کد خبر : 34691
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
حیوان ترسناک سریال مدیری از خیابان نواب بیرون آمد!

روزنامه همشهری – سحر جعفریان: چه کسی باور می کرد که از اواسط دهه 80 و پس از پخش سریال مرد هزار چهره «ایگواناها» آرام و کند با ظاهری کمی ترسناک و متفاوت به گروه عجیب حیوانات خانگی ایران راه می یابند؛ ایگوانا خزنده و از خانواده مارمولک ها است که با قوز و کوهان از دنیا آمده است. یک ردیف خار پشت برای خرید و فروش در بازارهای سیاه، مخفیانه و غیرقانونی به مبالغی بین 50 تا 100 میلیون تومباس.

علاوه بر بازار حیوانات خانگی در حاشیه بزرگراه آزادگان، در بازار ماهی های زینتی و آکواریومی که در میدان جمهوری، از شمال به جنوب بزرگراه نواب قرار دارد، می توانید ایگواناهای دریایی یا آبی نیز پیدا کنید. از این رو برای جستجوی این حیوان خانگی متفاوت و کشف بازار ماهی های زینتی و لوکس به بورس نواب رفتیم.

ایگوانا شاید در بازار ماهیگیران.

دو طرف بزرگراه نواب پوشیده از مغازه های بزرگ و کوچک است. فروشگاه هایی که انواع آکواریوم های نشکن با شیشه های ضخامت 3 میل تا چند میل و انواع ماهی های ریز و درشت را به نمایش می گذارند که گویی یک هنرمند وسواسی آنها را با مداد رنگی های یک برند معروف نقاشی کرده است. در میان تمام قفسه های فروش، کیسه ها یا قوطی های مختلف غذای آبزی نیز خودنمایی می کند. در این کیف نوع ذائقه و باریکی و وسعت جیب خریداران است که مشخص می کند چه ماهی هایی با ابعاد و مشخصات و تجهیزات عمومی یا انحصاری از دلقک ماهی 300000 تومان در آکواریوم ها موجود است. که ارزان ترین است، به جراح ماهی آشیل که بیش از 80000000 تومان قیمت دارد بین 300000 تا 5 میلیون تومان همراه با مرجان های شلاقی یا حبابی. از قبل باید بدانید که آیا یک آکواریوم آب شیرین (کمی ارزانتر و با شرایط نگهداری راحت تر) یا یک آکواریوم آب شور (گران تر و با ماهی های خاص) یا یک سیاره (مخصوص گیاهان آبزی) می خواهید. خسیس هم نباش؛ زیرا برای تهیه آکواریوم با ابعاد و کیفیت معمولی و همچنین با تجهیزاتی مانند کابینت یا پایه، فیلتر، تهویه، حباب، پمپ، سیفون، لوله، کپسول اکسیژن، مایعات ارگانیک و ضد انگلی، تزیین کف آکواریوم (تپه) سنگ ها، جلبک ها یا گیاهان) بسته به نژاد ماهی و شرایط نگهداری)، قیمت کفگیرها و موج سازها از 30 میلیون تومان شروع می شود و گاهی به 200 میلیون تومان ختم نمی شود!

مرد هزار چهره

جنگ ماهی و تتراسایکلین

“صابر” کارشناس آبزیان یکی از فروشگاه های صرافی نواب می گوید: ماهی آچیل تنگ در رده ماهی های آرام از ماهی دالبر یا گوپی گرانتر است زیرا در دسته ماهی های مهاجم و نیمه مهاجم قرار می گیرد. ایگواناها هم همینطور. بیشتر حیوانات خانگی آنها ایگوانای سبز رنگ هستند که قیمت آنها به 100 میلیون می رسد.» او به محوطه های کوچکی که در نزدیکی سطح آب برخی از آکواریوم ها ساخته شده است اشاره می کند و ادامه می دهد: «ماهی های جنگجو و شکارچی را در محوطه قرنطینه نگهداری می کنیم تا آسیبی به آنها وارد نشود. ماهی های دیگر فریب رنگ های شاد و روشن پولک های آن را نخورید. روحیه خشونت طلب و مستبد دارند! جراحات جدی و خونریزی اغلب هنگام درگیری بین ماهی ها اتفاق می افتد! دوستداران ماهی های آکواریومی، اگر رژیم غذایی و شیوه تغذیه ماهی های خود را ندانند، بیماری و مرگ این حیوانات خانگی کوچک را تهدید می کند: «اگر آب آکواریوم آلوده یا در دمای نامناسب باشد، یا زیاد باشد. اگر به آب آکواریوم اضافه شود، ماهی افسرده می‌شود یا دچار بیماری‌های جسمی (عمدتاً در ناحیه پلک و چشم) می‌شود، در این زمان مایعات دارویی مانند نمک و تتراسایکلین تجویز می‌شود. به دنبال ایگوانا می گردیم و مهدی، یکی دیگر از فروشندگان صرافی نواب، توضیح می دهد: «راستش را بخواهید، با آوردن ایگوانا به خانه، چرخه زندگی آن و برخی حشرات دیگر تغییر می کند. از سوی دیگر، تراریوم ایگوانا ویژه قیمت بیشتری دارد. 100 میلیون تومان هزینه غذا و چکاپ رو نمیگم جدا از اینا نمیتونی مثل سگ و گربه جایی ببریش!حالا اگه باز هم میخوای و نگرفتی هر چیزی از فروشندگان اینجاست، سایت های خرید مجازی را بررسی کنید.”

از امپراتور تا ون گوگ

هوای مرطوب به محض ورود به هر فروشگاهی صورت شما را خیس می کند. لامپ های LED نیز نور آبی را به اکوسیستم دریایی آکواریوم ها تابش می کنند. «کامران» کارشناس فروش یکی از فروشگاه های بزرگ در نواب می گوید: مشتریان ما معمولاً افرادی هستند که به دنبال حیوانات خانگی آرام و بی دغدغه هستند یا می خواهند گوشه خالی خانه خود را با یک آکواریوم خیره کننده یا حتی اتاق درمانگر خود تزئین کنند. “. نسخه استفاده از انرژی به نفع اکوسیستم های دریایی است. به هر دلیلی که می آیند اینجا حداقل 100 میلیون تومان از جیبشان ضرر کنند! عاشقان لوکس هم اینجا هستند. این را «ساسان» کارشناس فروش یکی دیگر از فروشگاه ها می گوید و ادامه می دهد: «کسانی هم هستند که بودجه شان با ذائقه شان مطابقت دارد! ماهی وارداتی را عمدتاً از تایلند، چین، ژاپن، اندونزی، سنگاپور و حتی کشورهای آفریقایی و هاوایی می خرند. مانند فلاورهورن قرمز، فلاورهورن تایلندی، ماهی سفره بالای 20 سانتی متر، پری دریایی و دونات. برای مثال، کوسه آمازونی که در اینجا می بینید، حدود 70 میلیون تومبا دارد. همچنین یک سری ماهی شخصی وجود دارد که به دلیل کمیاب و گران هستند، به شرکت‌های واردکننده با مجوز جهاد کشاورزی یا صیادی یا حتی اپراتورهای خصوصی سفارش می‌دهیم که برایمان بفرستند؛ مثل ماهی پلاتین که قیمتش به چند هزار میلیون تومان می‌رسد!

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34691

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.