• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

جهش 34 هزار واحدی شاخص کل/بازدهی بورس بهبود یافته است!

  • کد خبر : 36960
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
جهش 34 هزار واحدی شاخص کل/بازدهی بورس بهبود یافته است!

اکوایران: امروز بورس شاهد رشد چشمگیر شاخص های بورسی بوده است. افزایش 34 هزار واحدی شاخص کل در آخرین روز معاملاتی سال، آمار عملکرد بورس را بهبود بخشید.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز دوشنبه 7 اسفند ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 34 هزار و 686 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 میلیون و 195 هزار و 920 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با 8 هزار و 794 واحد افزایش در رقم 742 هزار و 575 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با 299 واحد افزایش به عدد 25 هزار و 367 واحد رسید. به همین ترتیب، شاخص هم وزن فرابورس با 2037 واحد افزایش به سطح 137584 واحد رسید.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز فملی، فولاد، شپنا، وبملت و شبندر نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، وپارس، صدشت و اوپال نمادهای قرمز رنگی بودند که بر شاخص اثر منفی گذاشتند.

در بازار ارز نمادهای آریا، زاگرس و بپاش بیشترین اثر افزایشی و نمادهای فالوم، اتکای و پرش بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل ارز داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد شستا بیشترین معامله را داشت و پس از آن فولاد و وبملت قرار گرفتند. بیوتیک، آردین و خاور بیشترین معاملات فرابورس را انجام دادند.

ارزش معاملات سهام

ارزش معاملات خرد امروز نیز با افزایش همراه شد و از سطح 3 همتی گذشت و به سطح 4.122 میلیارد تومان رسید.

در بورس امروز نزدیک به 200 میلیارد تومان پول واقعی به سهام و نزدیک به 700 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت تعلق گرفت.

بالاترین ارزش معامله

در معاملات امروز نماد افران بیشترین ارزش معاملاتی را دارد. بورس اوراق بهادار که 99 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از اوفران، یاقوت بالاترین ارزش معاملاتی و اهرم در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد کمند و وبصادر با ارزش معاملاتی بالاتر در رده های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات.

در جدول حجم معاملات، سهام منتشر شده با بیش از یک میلیارد سهم در صدر فهرست قرار دارند. شستا با بیشترین حجم تراکنش در بازار در رتبه دوم و وبملت در رتبه سوم قرار گرفتند. در رتبه بندی زیر با بیشترین حجم معاملات بازار نیز دو نماد کوره و فولاد قرار دارند.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36960

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.