• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

جزئیات طرح یسنا 1403/ کدام مادران یارانه می گیرند؟

  • کد خبر : 38138
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
جزئیات طرح یسنا 1403/ کدام مادران یارانه می گیرند؟

اکوایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از فردا اعتباری برای خرید بسته های غذایی و بهداشتی به مبلغ 600 هزار تومان برای تمامی مادران دارای فرزند در سه دهک اول از محل درآمد اجرا می شود.

اخبار اقتصادی، طرح یسنا برای تامین امنیت غذایی کودکان با هدف حمایت از مادران باردار و شیرده و کودکان زیر 2 سال از 14 دی ماه 1402 اجرا شد.

این طرح سومین طرح تشویقی دولت پس از طرح یارانه تشویقی 120 هزار تومانی و یارانه کودکان در فقر غذایی و نیازمند تغذیه است.

به گفته معاون رفاه اجتماعی، 27 هزار مادر باردار دارای فرزند تا دو سال مورد پذیرش قرار گرفتند که از این تعداد 22 هزار نفر مشمول دریافت یارانه مازاد شدند و به این مادران ماهانه 400 هزار تومان بابت مواد مورد نیازشان در طول دوران بارداری پرداخت شد. به مدت دو سال با شیر مادر تغذیه می شود و از سوءتغذیه مادران شیرده و نوزادان جلوگیری می شود.

به گفته عسگریان، در مرحله اول این طرح در 8 استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شد و مشمولان این یارانه باید در قالب کالا باشند. . از 16 مورد معرفی شده در طرح برای استفاده کودکان و بهداشت و درمان.

یارانه غذا و بهداشت به حدود یک میلیون مادر ایرانی

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند طرح یارانه یسنا گفت: اعتباری برای خرید بسته های غذایی و بهداشتی به میزان 600 هزار تومان به مادران دارای نوزاد در سه دهک اول اعطا شد. از درآمد تمامی استان های کشور بوده و افرادی که شامل این طرح می شوند امکان خرید را خواهند داشت.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این طرح برای مادران دارای فرزند زیر 2 سال از سه دهک اول درآمدی که جمعیت آنها حدود یک میلیون (935 هزار و 724) نفر در کل استان های کشور است اجرا می شود. کشور. کشور.

به گفته مرتضوی، این طرح با نام «یسنا» سال گذشته از محل مسئولیت اجتماعی شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی اجرا شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سه مرحله به هر مادر 400 هزار تومان برای خرید بسته های غذایی تعلق گرفت، گفت: از فردا تمام مادران دارای نوزاد در سه دهک اول تا 600 هزار تومان دریافت می کنند. با همکاری ستاد جمعیت ملی در تمام استان های کشور اجرا می شود.

به گفته مرتضوی، مادران می توانند از بسته های حمایتی مورد انتظار بهره مند شوند: سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامل لبنیات، پروتئین ها، حبوبات، روغن، غلات، آجیل، میوه و سبزیجات و توالت فرنگی بسته بندی شده است. شامل پوشک شامپو، صابون و مواد شوینده بهداشتی کودک و مادر تا سقف 600 هزار تومان به صورت رایگان قابل تهیه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای مادران مشمول طرح پیامک ارسال می شود، اعتبار مذکور در حساب سرپرستان خانوار نزد مادر واجد شرایط بیمه و قابل استفاده و تملک است و امکان تهیه اقلام تایید شده از طریق کلیه فروشگاه های قرارداد کالابرگ موجود می باشد.

آن طور که مرتضوی توضیح داد، برای اینکه خانوارها از میزان اعتبار مطلع شوند، می توانند با کد ملی سرپرست خانوار وارد اپلیکیشن «شام» شده و برای خرید به نزدیکترین فروشگاه طرف قرارداد مراجعه کنند. .

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون ارائه کند. کمیته امداد امام خمینی (ره) ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان زنان باردار، مادران شیرده و دارای فرزند زیر پنج سال نیازمند حمایت را شناسایی کرده اند. نیازهای آنها تست Vasa را انجام داد و به آنها بسته های غذایی و بسته های بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص داد.

مرتضوی تاکید کرد: در راستای کمک به مادران در فرزندآوری و پیشروی به سمت جوانان جمعیت که یکی از موضوعات اصلی و محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است با همکاری ستاد ملی جمعیت بسته های غذایی و بهداشتی ارائه می شود. به حدود یک میلیون مادر دارای نوزاد (زیر 2 سال) در سه دهک اول درآمدی، مبلغی در حدود 600 هزار تومان در بستر محصولات الکترونیکی تعلق می گیرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38138

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.