• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تکلیف مالیات طلافروشان چه شد؟

  • کد خبر : 33157
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
تکلیف مالیات طلافروشان چه شد؟

اکوایران: سخنگوی سازمان امور مالی خاطرنشان کرد: مالیات ۲۵ درصدی طلافروشان در قانون عایدی سرمایه لحاظ نشده است. وی گفت: واقعیت این است که مشکل اصلی طلافروشان مالیات نبود و مشکل اصلی آنها الزاماتی بود که با اجرای سامانه جامع معاملات ایجاد شد.

اخبار اقتصادی: محدی باکن‌نظر سخنگوی سازمان امور مالی درباره شایعات منتشر شده در بازار طلا گفت: برخی از اتفاقات و شایعاتی که در روزهای اخیر رخ داده اساساً ربطی به امور مالی ندارد. سازمان. در حال حاضر مالیات طلافروشان مانند گذشته است و نرخ و مبنای جدیدی برای مالیات طلافروشان و سایر مشاغل تعیین نشده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اتفاقی که می افتد همان صورتحساب کاغذی است که طلافروشان به خریدار می دادند، حالا قرار بر این است که همان صورتحساب به صورت الکترونیکی در سامانه مالیاتی ثبت شود و اگر این اتفاق افتاد شفاف سازی شود که چه ما به دنبال ایجاد خواهد شد. یعنی باید مشخص شود اصل طلا چقدر است، سود و حقوق چقدر است. همچنین مشخص است که میزان مالیات بر ارزش افزوده که اعمال می شود شامل تمام طلاها نمی شود و فقط شامل حقوق و سود شما می شود.

موحدی باکنار تصریح کرد: شایعات مبنی بر 25 درصد مالیات بر طلا یا الزام به ثبت کد ملی مصرف کننده و الزام ثبت کل سرمایه طلای هر طلافروش در سامانه مالیاتی صحت ندارد. به عنوان مثال سازمان امور مالیاتی برنامه ای برای اخذ مالیات 25 درصدی از افراد و خریداران ندارد.

وی در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه نیز خاطرنشان کرد: این طرح تصویب نشده و هنوز اتفاقی نیفتاده است، مثل طرح یا لایحه ای که قرار است دو سال دیگر به تصویب برسد، الان باید به طرحی اعتراض کنیم که تصویب می شود؟ دو سال بعد؟ بودن

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33157

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.