• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

تمامی پیامک های سهام عدالت جعلی هستند/افراد نباید لینک را باز کنند

  • کد خبر : 27799
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۳:۱۷
تمامی پیامک های سهام عدالت جعلی هستند/افراد نباید لینک را باز کنند

محمد باغستانی درباره ارسال انبوه پیامک های مربوط به اقدامات عدالتخواهانه از جمله ثبت نام بازماندگان، دریافت سود یا خرید و فروش سهام که به قصد کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات رایج بانکی انجام می شود. پس از تصویب در شورای عالی بورس، شرکت سپرده گذاری باید بر این امر نظارت کند. موضوع و شروع مکاتبات، عده ای از این فرصت استفاده می کنند و از مردم می خواهم به این پیامک ها توجه نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اساساً شرکت سپرده گذاری مرکزی موضوعی مانند تقسیم سود را از طریق پیامک انبوه به اطلاع مردم می رساند، گفت: پیرو مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر تقسیم سود کل سود از 36 ناشر. که تحت مجموعه سهام عدالت هستند تجمیع و از طریق سپرده گذاری مرکزی به ذینفعان سهام منتقل می شود. تاکید می کنم مردم نیازی ندارند جایی بروند، لینک باز کنند یا ثبت نام کنند.

مدیر کل شرکت سپرده گذاری افزود: کافی است افراد شماره حساب مربوطه خود را در سامانه سرمایه و سامانه سجام یا در یکی از این دو سامانه ثبت کنند. به غیر از این دو سایت و سیستم، هیچ پورتال دیگری معتبر نیست.

وی ادامه داد: اگر این سهام در چند سال گذشته واریز شده بود امسال نیز به همین تعداد واریز می شود و در صورت عدم واریز سود منتظر پیامک شرکت سپرده گذار نباشید و هر پیامکی رسید جعلی.

باغستانی تاکید کرد: شرکت سپرده گذاری هیچ مکانیزمی برای اطلاع رسانی از طریق پیامک به مردم ندارد و مردم باید بدانند که تمامی پیامک های سهمی جعلی است و اساسا نیازی به ارسال پیامک سهمی برای فرد نیست.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره پیامک هایی با عنوان اطلاع از باقیمانده سهام اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی با توجه به اطلاعاتی که دارد، سهام تعیین شده را به صورت خودکار به بازماندگان شناسایی شده اختصاص می دهد و نیازی به ثبت نام نیست. نام شهر

وی همچنین درباره افرادی که سود سهام عدالت دریافت نکرده اند و اینکه آیا سود سال های گذشته آنها رد شده و سوزانده شده است، گفت: قطعا کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کرده و شماره حساب خود را شمارش کرده اند، سود سهام عدالت بوده است. سال های گذشته به آنها واریز شده است و اگر شخصی در این دو سامانه ثبت نام نکرده و سهام را دریافت نکرده باشد و بخواهد امروز ثبت نام کند سود یکجا از سال 98 واریز می شود و سود اشخاصی که دارند. سوخته نشده اند رزرو شده اند و به محض ثبت واریز خواهند شد.

منبع: ایلانا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27799

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.