• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

تسهیل وزارت سکوت برای مونتاژکاران

  • کد خبر : 33112
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
تسهیل وزارت سکوت برای مونتاژکاران

اکوایران: سامانه جامع معاملات در اطلاعیه ای از عملیاتی شدن امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز خبر داد. اقدامی که می تواند مشکلات برخی واحدهای تولیدی را برطرف کند.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش از محل تبصره های 1 و 2 بند 2 ماده 38 مقررات صادرات و واردات امکان پذیر خواهد بود.

طبق اعلام این سازمان، این اقدام به منظور تسهیل واردات کالا از محل تبصره مذکور به کشور انجام خواهد شد و امکان ثبت سفارش از محل این بند در سامانه جامع تجارت باز شده است. . ارائه شده است.

اما طبق ماده 38 آئین نامه صادرات و واردات چه اقلامی بدون انتقال ارز مشمول ثبت سفارش خواهند بود. در بند 2 این تبصره آمده است که در صورت کسر تخلیه، ضایعات کالای وارداتی و مغایرت کالای وارداتی با کالای سفارش داده شده، فروشنده خارجی موظف است برای جبران خسارت وارده کالا را به صورت رایگان ارسال کند.

از سوی دیگر، بر اساس تبصره 1 بند 2 این آیین نامه، محتوای CKD کارخانه های مونتاژ که پس از ترخیص کالا از گمرک آشکار می شود، تنها با تایید وزارت تولید مربوطه قابل ترخیص است.

در این آیین نامه همچنین تبصره ای وجود دارد که اقلام وارداتی مورد نیاز واحدهای تولیدی که پس از ترخیص کالا از گمرک به کیفیت درخواستی تشخیص داده می شود، با تایید وزارت متبوع و تاییدیه وزارت بازرگانی قابل ترخیص است. .

در این اطلاعیه همچنین اشاره شده است که مبدأ ارز مذکور تحت عملیات ارزی «بدون حواله ارز» قابل انتخاب است و استفاده از آن مستلزم درج شماره ثبت سفارش و اظهارنامه قبلی است که از محل شما کسر می شود، ایجاد شده است. .

همچنین در هنگام تکمیل اطلاعات لازم به ذکر است که شماره ثبت سفارش و بیانیه قبلی متعلق به صاحب فایل فعلی می باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33112

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.