• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

سرمایه برای صادرات به روسیه (حداقل سرمایه لازم برای صادرات به روسیه)

  • کد خبر : 43955
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
سرمایه برای صادرات به روسیه (حداقل سرمایه لازم برای صادرات به روسیه)

توافق نامه های امضا شده بین ایران و روسیه مراودات تجاری بین این دو کشور را تسهیل کرده است و بر کاهش هزینه ها اثر زیادی داشته است. عوامل زیادی بر هزینه ی صادرات به روسیه اثر دارد به همین علت نمی توان میزان سرمایه برای صادرات به روسیه را به طور دقیق محاسبه کرد.

مهم ترین عوامل مؤثر بر سرمایه لازم برای صادرات به روسیه

مهم ترین اصل برای موفقیت در صادرات تأمین سرمایه اولیه است. عوامل زیادی بر میزان سرمایه ی مورد نیاز برای صادرات به روسیه اثر دارند.

  • نوع کالا

بررسی رابطه نوع کالا با سرمایه لازم برای صادرات به روسیه

زمانی که از صادرات با حداقل سرمایه صحبت می شود انتخاب نوع کالا با حساسیت بیشتری همراه است. بسته به اینکه چه کالایی را برای صادرات به روسیه انتخاب کرده باشید سرمایه اولیه و هزینه هایی که به دنبال آن می آیند متفاوت خواهند بود.

محصولات کشاورزی تولید شده در ایران بهترین کالا برای صادرات به روسیه هستند. در صورتی که تصمیم دارید صادرات و واردات را با سرمایه ای کم شروع کنید این محصولات انتخاب مناسبی هستند.

برای انتخاب مناسب ترین کالا و صادر کردن آن به روسیه باید درمورد محصول مورد نظر و میزان فساد پذیری آن اطلاعات کافی داشته باشید و تولید کننده های این محصول را در داخل شناسایی کنید. در واقع کالای انتخاب شده برای صادرات باید ظرفیت تولید بالایی در کشور داشته باشد.

  • انتخاب بازار هدف

اگرچه کسب و کارهای کوچک مانند تولید صنایع دستی با سرمایه ی اندکی استارت می شوند اما در صورت انتخاب درست بازار هدف ظرفیت های بزرگی برای رشد خواهند داشت. یکی از بزرگ ترین معایب صاحبان کسب و کارهای کوچک این است که اطلاعات کافی درمورد بازاریابی بین المللی ندارند.

صنایع دستی ایران کالاهای محبوبی هستند که در سرتاسر دنیا طرفداران خاص خود را دارند. صادرات صنایع دستی به روسیه ، از جمله تجارت های پرسودی است که با سرمایه کم امکان پذیر است.

پیدا کردن راه های ارتباطی مناسب برای انتقال پیام های تبلیغاتی به بازار هدف در خارج از کشور کار دشوار و پیچیده ای است. کارشناسان بازاریابی بین المللی شرکت ایرانیان تجارت با دانش و تجربه خود شما در مسیر بازاریابی هر محصولی یاری خواهند کرد.

  • ابعاد و حجم صادرات

رابطه مستقیم حجم صادرات با حداقل سرمایه لازم برای صادرات به روسیه

یکی دیگر از عواملی که بر هزینه ها و سود نهایی شما اثر دارد ابعاد و حجم پروژه های صادراتی است. به همان اندازه ای که ابعاد صادرات شما گسترده تر شود به سرمایه ی اولیه ی بیشتری نیاز خواهید داشت و در نهایت سود بیشتری از این تجارت حاصل خواهد شد.

شاید در نگاه اول صادرات کار ساده ای به نظر برسد اما برای موفقیت در روند صادرات بدون تجربه نمی توان به موفقیت رسید. به همین علت باید از افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند کمک بگیرید. شرکت های بازرگانی می توانند در زمینه صادرات، واردات و ترخیص کالا به شما مشاورده بدهند تا گام های استوارتری داشته باشید.

  • انتخاب نوع مسیر حمل و نقل

بسته به اینکه تصمیم داشته باشید از چه مسیری محصولات خود را صادر کنید هزینه و تعرفه های متفاوتی را تجربه خواهید کرد. حمل و نقل هوایی نسبت به حمل و نقل زمینی و دریایی هزینه های بیشتری به همراه دارد.  انتخاب مسیر هوایی به سرمایه اولیه بیشتری برای صادرات نیاز دارد اما برای حمل و نقل محصولاتی که ارزش اقتصادی بیشتری دارند، این مسیر بهترین انتخاب است.

موقعیت جغرافیایی دریای خزر این فرصت را فراهم کرده است که حمل و نقل دریایی به روسیه با کمترین هزینه امکان پذیر باشد. حمل و نقل دریایی هزینه ی کمتری دارد و برای پوشش دهی پروژه های تجاری بزرگ تر مناسب است به همین علت نیاز به سرمایه اولیه را به حداقل می رساند.

  • هزینه نگه داری کالا

نگه داری کالا در انبار های گمرک یکی دیگر از هزینه هایی است که برای تخمین هزینه ها باید آن را نیز در نظر داشته باشید. تعرفه ی نگه داری کالا در گمرک بسته به نوع کالا، مدت زمان نگه داری و محل انبار بستگی دارد. این هزینه ها ثابت نیستند و دائماً در حال تغییرند.

بسته به اینکه انبار نگه داری ویژه یا عمومی را انتخاب کنید، تعرفه ها متفاوت خواهد بود. انبار های نگه داری ویژه دارای شرایط ویژه ای برای نگه داری از کالا هستند. دما، میزان رطوبت و امنیت انبار از جمله پارامترهایی هستند که بر کیفیت انبار و تعرفه های آن اثر دارد.

  • بعضی از محصولات برای نگه داری به شرایط خاصی نیاز دارند و این شرایط ویژه نگه داری، هزینه ها را افزایش می دهد.
  • به همان اندازه ای که کالای مورد نظر شما حجم بیشتری را اشغال کند یا وزن بیشتری داشته باشد، هزینه های انبار داری افزایش پیدا می کند.
  • یکی دیگر از عواملی که در هزینه ی نگه داری نهایی اثر دارد مدت زمانی است که کالا در انبار نگه داری می شود.
  • هزینه نگه داری کالا در انبار گمرک به صورت روزانه محاسبه می شود. در صورتی که برای مدت زمان طولانی تری کالا را در انبارها نگه داری کنید هزینه ها افزایش پیدا می کند.
  • هر گونه خدمات اضافه ای شامل بارگیری و تخلیه بار و بازرسی ها هزینه هایی را بر شما تحمیل می کنند که بر مجموع هزینه ی مورد نیاز برای صادرات اثر می گذارند.
  • هزینه های گمرک

هزینه های گمرک از موارد قابل توجه سرمایه برای صادرات به روسیه

هزینه های گمرک شامل حقوق گمرکی، سود بازرگانی، حق بیمه و حقوق ورودی می شود. حقوق گمرکی هزینه ای است که بر اساس جدول تعرفه های گمرک برای کالاهای وارداتی دریافت می شود. برای محاسبه حقوق گمرکی باید ارزش CIF، نرخ ارز و نرخ تعرفه را در هم دیگر ضرب کرد. ارزش CIF با ضرب کردن نرخ ارز در ارزش ورودی کالا محاسبه می شود.

  • ارزش ورودی کالا مجموع هزینه ی حمل و نقل، هزینه ی خرید کالا، بیمه و بارگیری و سایر هزینه های جانبی است.
  • سود بازرگانی نوعی مالیات است که برای برخی از کالا در نظر گرفته می شود و نرخ آن به نرخ ارز و CIF بستگی دارد.
  • نرخ بیمه ی پرداخت شده برای کالا به نوع کالا، مسیر حمل، امنیت مسیر و روش حمل و نقل بستگی دارد. هر کدام از این پارامترها تعرفه های مختلفی را رقم می زنند.
    حقوق ورودی شامل مجموع 4 درصد از ارزش گمرکی کالا و سود بازرگانی است.

صادرات پرسود با سرمایه کم به روسیه

کشور ایران و روسیه منافع سیاسی و تجاری مشترک زیادی دارند که باعث شده است سران این دو کشور در راستای این منافع اقدامات گسترده ای انجام دهند. وجود دریای خزر و مرز های دریایی مشترک، حمل و نقل با کشتی را امکان پذیر کرده است. هزینه ی حمل و نقل با کشتی به کشور روسیه بسیار کمتر از سایر روش های حمل و نقل تمام می شود.

روسیه دارای اقلیم سردی است و رشد بسیاری از محصولات کشاورزی در این کشور امکان پذیر نیست. به همین علت این کشور برای تأمین نیازهای خود این محصولات را از کشورهای دیگر به ویژه ایران وارد می کند. اگر به دنبال صادرات پر سود با سرمایه کم به روسیه هستید، محصولات کشاورزی به ویژه خشکبار و زعفران پرسود ترین کالاها برای صادرات هستند.

تجارت و داد ستد با کشورهای همسایه به تجربه و تخصص نیاز دارد. در صورتی که تجربه ای در زمینه صادرات ندارید بدون کمک شرکت های بازرگانی مسیر دشواری خواهید داشت. مجموعه بازرگانی ایرانیان تجارت یکی از فعال ترین شرکت های بازرگانی است که در تمامی مراحل صادرات، واردات و ترخیص کالا همراه شما خواهد بود تا تجارت پر سودی را تجربه کنید.

پاسخ به پرسش های پرتکرار در مورد صادرات به روسیه

اهمیت صادرات به روسیه از چه جهت است؟

این کشور دارای وسعت و جمعیت زیادی است و ظرفیت بالایی برای خرید و مصرف محصولات ایرانی دارد.

هزینه های مربوط به صادرات به چه صورت تخمین زده می شود؟

برای تخمین هزینه های صادرات باید مجموع هزینه های محصول و بسته بندی، حمل و نقل و بیمه، هزینه های نگه داری در انبار، هزینه ی گمرک و هزینه ی دریافت مجوزهای لازم را محاسبه کنید.

ارزش گذاری های نرخ صادرات بر چه مبنایی انجام می شود؟

ارزش گذاری نرخ های صادرات بر عهده کمیته نرخ گذاری کالاهای صادراتی است. کارشناسان قیمت گذاری بر اساس مدارکی که ارائه می دهید یا تحقیقاتی که بر روی قیمت محصول در بازار انجام می دهند قیمت گذاری ها را انجام می دهند.

انتخاب استراتژی مناسب برای صادرات به روسیه به چه پارمتری بستگی دارد؟

انتخاب استراتژی و برنامه ریزی برای صادرات به روسیه به نوع کالا و محصولاتی بستگی دارد که برای صادرات انتخاب کرده اید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43955

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.