• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

تامین کلیه سفارشات ثبت شده در زمینه دارو و شیرخشک.

  • کد خبر : 30071
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
تامین کلیه سفارشات ثبت شده در زمینه دارو و شیرخشک.

به گزارش اخبار اقتصادی، در هفته های اخیر و همزمان با تشدید مشکلات تامین شیرخشک خانواده های دارای فرزند خردسال، اعتراض ها به نحوه تامین ارز برای واردات شیرخشک و مواد اولیه آن نیز افزایش یافته است. و مسئولان سازمان غذا و دارو بانک مرکزی را مقصر اصلی قصور دانستند.

البته مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و در جلسات خود با مسئولان مربوطه موضوع کمبود شیرخشک و مشکلات مربوط به آن مطرح شده است. حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر بهداشت. بانک مرکزی قول مساعد 400 میلیون یورویی به وزارت بهداشت داد تا مشکلی در تامین مواد اولیه تولید دارو و شیرخشک در کشور وجود نداشته باشد که متاسفانه در مقاطع مختلف مشکلاتی را ایجاد کرده است. قطع شد و ارز مورد نیاز به وزارت بهداشت تحویل نشد.

میرمحمدی معتقد است: عملکرد ضعیف سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در تامین منابع ارزی و ریالی و همچنین نبود برنامه مدون در سازمان غذا و دارو برای سنجش نیاز شیرخشک کشور باعث شده است. به شکل گیری وضعیت آشفته کنونی در بازار شیرخشک.

اما بانک مرکزی در اطلاعیه ای که امروز منتشر کرد، تاکید کرد: سال گذشته میزان عرضه ارز بانک مرکزی برای واردات شیرخشک و مواد اولیه آن از ابتدای فروردین تا 19 آبان 1401 حدود 49 میلیون و 75 هزار دلار بوده است. که در مدت مشابه سال جاری 98 میلیون و 20 هزار دلار افزایش داشته اند که حکایت از رشد 77 درصدی عرضه ارز در این حوزه دارد.

بانک مرکزی تاکنون ارز کلیه سفارش های ثبت شده با اولویت دارو و شیرخشک توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را تخصیص و تامین کرده است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30071

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.