• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تاثیر سکه و طلا بر انگشتر فولادی

  • کد خبر : 33575
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
تاثیر سکه و طلا بر انگشتر فولادی

افزایش شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در سومین هفته زمستان کاهش یافت. بازگشت نرخ ارز به مسیر نزولی، پیش‌بینی کاهش صادرات با افزایش محدودیت‌های بازگشت درآمد حاصل از فروش خارج از کشور و رکود جدی در بخش محصولات نهایی از مهم‌ترین دلایل ریزش فولاد بود. حجم فروش. در این دوره زمانی

اخبار اقتصادی، شمش فولاد در هفته سوم دی ماه سال جاری با میانگین قیمت هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۷۹۵ تومان معامله شد. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کمیسیون بورس، کل قیمت فروش شمش فولاد در این بازار 20 هزار و 500 تومان است.

47 درصد عرضه شمش فولاد به بازار عرضه شد

روز دوشنبه 27 دی ماه 181 هزار و 645 تن شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با قیمت پایه 18 هزار تا 18 هزار و 990 تومان فروخته شد. برای این محصول تقاضای 154 هزار تنی به ثبت رسید که در نهایت منجر به فروش 86 هزار تن شمش فولاد در این بازار با میانگین قیمت 18 هزار و 795 تومان شد. به این ترتیب ارتباط بین حجم معاملات و عرضه شمش فولاد به میزان 5/47 درصد رسید. این در حالی است که در هفته های اخیر نسبت حجم معاملات و عرضه در دایره شمش فولاد بیش از 50 درصد بوده است.

معکوس شدن نرخ ارز در بازار آزاد از اواسط هفته جاری و عدم کشش بازار محصولات فولادی در مقابل رشد نرخ ارز، لبه پروفیل های بلند فولادی را متوقف کرد. در این شرایط، احتمال مشکلات در بازیابی درآمد صادراتی نیز دلیلی شد برای کاهش رونق حلقه شمش فولاد.

مانع سیاستگذار در بازگرداندن طلا از صادرات

طی سال گذشته، صادرکنندگان مجاز به بازگرداندن طلا به ارز فعلی در ازای صادرات بوده اند. اما به نظر می رسد محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد. شنیده ها حاکی از آن است که سیاست گذاران در صدد اعمال مالیات بر طلای منشأ خارجی هستند. اتخاذ رویه ای از این دست می تواند آسیب جدی به سازمان صادرات کشور وارد کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33575

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.