• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

شمش فولاد از روی سکه افتاد.

  • کد خبر : 35445
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
شمش فولاد از روی سکه افتاد.

کاهش تب خرید پروفیل بلند فولادی و سپس آهن اسفنجی به رینگ شمش فولاد نیز کشیده شد و به این ترتیب در هفته چهارم بهمن ماه 35 درصد از عرضه شمش فولاد به بازار عرضه شد. البته کاهش تمایل به خرید منجر به کاهش قیمت شمش فولاد نشد.

اخبار اقتصادی، حجم فروش شمش فولاد از رینگ فیزیکی بورس کالای ایران به کمترین میزان از آخرین هفته آبان ماه سال جاری تاکنون رسید. اما افزایش قیمت پایه باعث شد تا با وجود کاهش حجم معاملات، میانگین نرخ فروش شمش فولاد افزایش یابد.

35 درصد از عرضه فروخته شد.

در هفته چهارم بهمن ماه، 239 هزار تن شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران با قیمت پایه 19 هزار و 500 تا 20 هزار و 500 تومان فروخته شد. برای این میزان محصول 167 هزار تن تقاضا از سوی مشتریان ثبت شد که در نهایت منجر به فروش 84 هزار و 465 تن شمش فولاد در این بازار با میانگین قیمت 20 هزار و 470 تومان به ازای هر کیلوگرم از این محصول شد. به این ترتیب 35 درصد از حجم پیشنهاد در این روز مذاکره شد.

افت قیمت آهن اسفنجی در معاملات روز شنبه 30 بهمن و همچنین بازگشت رکود به رینگ پروفیل فولادی در روز چهارشنبه 27 بهمن از مهمترین دلایل کاهش تقاضا در رینگ بود. پروفیل فولادی شمش فولادی. . این در حالی است که طی روزهای اخیر نرخ ارز در بازار آزاد به عنوان یکی دیگر از محرک های تاثیرگذار بر قیمت ها، نوسان محدودی در انتهای کانال قیمتی 55 هزار تومانی داشته و این موضوع نیز ناشی از ریزش است. در تقاضا در حلقه شمش فولادی.

بیلت به اوج قیمت شمش رسید

این در حالی است که متوسط ​​قیمت فروش شمش های فولادی رینگ فیزیکی در بورس کالای ایران در هفته چهارم بهمن ماه به 20 هزار و 470 تومان رسید، رقمی که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد مبادلات ارزشی، میانگین قیمت این شمش به 22 هزار و 370 تومان می رسد. با در نظر گرفتن هزینه تبدیل معادل 1.1 درصد قیمت شمش فولاد و هزینه حمل حداقل 500 تومان برای انتقال این شمش فولادی به واحد نورد؛ هزینه تولید هر کیلوگرم میله با این شمش به 25400 تومان می رسد; این در حالی است که در شرایط کنونی هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد تهران 24 هزار تومان قیمت دارد و بنابراین قیمت فروش میلگرد در بازار آزاد را به همراه دارد. در مقابل رشد قیمت شمش فولاد سقف ایجاد کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35445

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.