• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

بورس اوراق بهادار تهران; یک هسته ضعیف با پوشش قرمز.

  • کد خبر : 36999
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
بورس اوراق بهادار تهران;  یک هسته ضعیف با پوشش قرمز.

هسته اصلی معاملات سهام مرکز کنترل و سازماندهی معاملات در بازار سهام است. هسته معاملاتی در واقع یک سیستم پردازشی پرسرعت و قدرتمند است که معاملات خرید و فروش را در مدت زمان بسیار کوتاهی پردازش و اجرا می کند.

بازار بورس تهران با هسته های مختلفی کار کرده است. هسته ای که گفته می شود مرکز کنترل و سازماندهی معاملات در بورس است.

و در واقع یک سیستم پردازشی قدرتمند و پرسرعت است که معاملات خرید و فروش را در مدت زمان بسیار کوتاهی پردازش و تکمیل می کند.

گفته می شود که در سال 2007 هسته معاملات سهام توسط شرکت فرانسوی Atos ایجاد شد. این هسته در سال 2015 متوقف شد و Atos هسته تراکنش را برای رفع قطعی به روز کرد.

این موضوع چندین بار برای بازار سرمایه تکرار شده است و در جدیدترین مورد باید به موضوع وقفه هسته معاملاتی فرابورس اشاره کرد که در هفته های گذشته در فرابورس رخ داد و بازار با آن مواجه بود. مشکلات برای دو روز و برای روز دوم معاملات از ساعت 14 الی 17:30. این در حالی است که چند روز قبل از این اغتشاش، سازمان بورس طی مراسمی از شرکت کنندگان در مسابقه کشف ایرادات سیستم های مالی بازار سرمایه تقدیر و تشکر کرد و با پلیس فتا نیز تفاهم نامه همکاری امضا کرد. . چند ماه قبل از آن

اینها اقداماتی است که قرار است به بازار سرمایه کمک کند اما با چالش ها و مشکلاتی مواجه شده است.

جالب اینجاست که در روز یکشنبه 15 فروردین 1402 معاملات در فرابورس نیز با اختلال مواجه شد که مدیریت عملیات فرابورس در اطلاعیه خود اعلام کرد که معاملات با اختلال فنی مواجه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36999

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.