• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

بازار ها در کمای خبری

  • کد خبر : 39394
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
بازار ها در کمای خبری

اکوایران: امروز بازار سرمایه تحت تاثیر گزارش های شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی اصلاح شد و شاخص کل بازار سرمایه به سقف حمایتی 99 رسید.امروز در نامه ای به مجید عشقی وزیر کشور، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار. و سازمان بورس، خواستار بازنگری در دستورالعمل بازنگری نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی شد.

اخبار اقتصادی، اقتصاد ایران به ویژه روی نفت متمرکز است و بازار سرمایه به شرکت های پتروشیمی و پالایشی توجه دارد. این دو گروه پیشروان بازار سرمایه هستند و بیشترین درآمد ارزی را در بازار سرمایه کسب می کنند.

در آغاز معاملات امروز، دلار پس از اصلاح شدید چند روز پیش با برخورد به یک منطقه حمایتی مهم تعدیل شد. افزایش اندک دلار نسبت به اصلاح قوی قبلی زمانی منطقی و قابل پیش بینی بود که خبر تصادف احتمالی بالگرد حامل رئیس جمهور مخابره شد و بازارها را به کما رفت. با توجه به فضای اطلاعاتی گیج کننده، قضاوت در مورد رفتار بازار ارز و پیش بینی آن صحیح نیست و بازارها در این وضعیت اطلاعاتی گیج کننده رفتار منطقی و منظمی ندارند.

امروز بورس و حق تقدم به دلیل فضای منفی کسب و کار با خروج 374 میلیارد تومانی پول واقعی مواجه شده و صاحبان سرمایه تصمیم به خروج از صندوق های با درآمد ثابت گرفته اند. در پایان هفته گذشته، اونس طلا در سطح جهانی در محدوده بالای 2400 دلار تعطیل شد که با توجه به تعدیل قیمت دلار در واکنش به محدوده حمایتی مهم پس از اصلاح شدید قیمت، معامله گران طلا به حرکت قیمت واکنش نشان دادند. اونس طلای جهانی و حباب منفی طلای ذوب شده وارد صندوق های طلا شد و صندوق های طلا ورود 107 میلیارد تومبا را به ثبت رساندند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39394

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.