• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

بازارهای جهانی در این هفته چه داده های اقتصادی را تماشا می کنند؟

  • کد خبر : 40555
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
بازارهای جهانی در این هفته چه داده های اقتصادی را تماشا می کنند؟

اکوایران: از جلسات بانک مرکزی انگلیس و استرالیا گرفته تا داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده، چیزهایی وجود دارد که سرمایه‌گذاران جهانی در این هفته به تماشای آن‌ها نشسته‌اند که تصمیمات آنها را شکل داده است.

اخبار اقتصادی، در این هفته سرمایه گذاران در حال تجزیه و تحلیل اثرات نرخ های بهره بالا بر اقتصاد هستند و به دنبال انتشار داده های خرده فروشی ایالات متحده هستند. در این هفته جلسات سیاست پولی بانک های مرکزی انگلیس و استرالیا نیز برنامه ریزی شده است که مورد توجه آنهاست.

تولید صنعتی و خرده فروشی چین

اطلاعات مربوط به تولید صنعتی و خرده فروشی چین در این هفته در روز یکشنبه منتشر خواهد شد. از این نظر، انتظار می‌رود تولید صنعتی کشور بیش از ۶ درصد رشد کند، اما خرده‌فروشی همچنان نشانه‌هایی از ضعف مصرف در اقتصاد کشور را نشان می‌دهد. همچنین پیش بینی می شود قیمت مسکن در این کشور سالانه به کاهش خود ادامه دهد.

نشست بانک انگلستان و استرالیا

نشست این هفته بانک مرکزی انگلستان یکی از رویدادهای مهمی است که سرمایه گذاران جهانی در حال تماشای آن هستند. انتظار می رود نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در نشست روز پنجشنبه خود بدون تغییر باقی بماند. با این حال، داده های تورم کشور که یک روز قبل از جلسه منتشر شد ممکن است بر انتظارات بازار در مورد تغییرات آتی نرخ بهره توسط بانک انگلستان تأثیر بگذارد.

این هفته بانک مرکزی استرالیا برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره این کشور در روز سه شنبه تشکیل جلسه می دهد. سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را ثابت نگه دارد. مانند آمریکا که در نشست هفته گذشته خود نرخ بهره را تغییر نداد.

در اروپا، اخبار انتخابات در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار دارد. تغییرات در بازار اوراق قرضه و سهام در فرانسه به ویژه و در بقیه کشورهای اروپایی برای بازار مهم است، بنابراین نگرانی‌های زیادی در مورد ظهور حزب راست افراطی وجود دارد. اگر حزب راست افراطی پیروز شود، احتمالاً کاهش مالیات در فرانسه به دنبال خواهد آمد که منجر به کسری بودجه می شود، به این معنی که قیمت اوراق قرضه در فرانسه کاهش می یابد و دولت فرانسه مجبور خواهد شد در آینده اوراق قرضه منتشر کند، که با سیاست های اتحادیه اروپا متفاوت است. . این موضوع ممکن است تا پایان ماه جاری که به درخواست امانوئل مکرون انتخابات زودهنگام در فرانسه برگزار می شود، نگرانی ها را افزایش دهد. ماکرون امیدوار است در انتخابات پیروز شود و قدرت را حفظ کند. در این شرایط نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصادی کشور کاهش خواهد یافت.

اطلاعات مربوط به مجوزهای ساخت و ساز جدید در ایالات متحده نیز روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

مدیران خرده فروشی اروپایی و آمریکایی

داده های شاخص مدیران خرید اروپایی نیز روز جمعه منتشر خواهد شد. انتظار می رود این داده ها نسبت به ماه قبل بهبود جزئی را در وضعیت تولید و خدمات نشان دهد.

داده‌های خرده‌فروشی و فروش مسکن آمریکا نیز روز سه‌شنبه منتشر می‌شود که می‌تواند بر انتظارات نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در نیمه دوم سال تاثیر بگذارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40555

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.