• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4

افتتاحیه نمادین و متقاضیان مسکن ملی شگفت زده شده اند

  • کد خبر : 40859
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
افتتاحیه نمادین و متقاضیان مسکن ملی شگفت زده شده اند

به گزارش اخبار اقتصادی، صبح روز 12 تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و شهرسازی استان و استاندار لرستان، پروژه ملی مسکن 715 واحدی خرم آباد افتتاح شد. . پس از چهار سال به بهره برداری رسید.

متقاضیان مدعی هستند در این افتتاحیه یک واحد به صورت نمادین تجهیز شده و با همسایگان این خانه عکس یادگاری گرفته شده است، این در حالی است که متقاضیان این طرح به دلیل عدم مراجعه به بانک مسکن اجازه ورود به منازل خود را نداشته اند.

م.رشنو یکی از متقاضیان پروژه مسکن ملی 715 واحدی طاق گستران این کشف را بیان می کند: بارها برای دیدن واحدمان به محل مراجعه کرده ام و هنوز موفق به دیدن خانه ام نشده ام.

جواب سربالایی راه و شهرسازی

وی ادامه می دهد: در طول چهار سال گذشته بارها به راه و شهرسازی استان مراجعه کردم و نتوانستم اطلاعات دقیقی از میزان وام، زمان اتمام پروژه، مبلغ و… به دست بیاورم. ، زیرا مسئولان مربوطه همچنان به طفره رفتن و پاسخگویی ادامه می دهند. از راه دیگر می روند.

7 و نیم میلیون برای اجاره ورزشگاه

وی بیان می کند: الان هم بعد از دو سال که به ما قول افتتاح دادند و بعد از انجام قرعه کشی برای تحویل واحدها به ما پیام دادند و از ما خواستند به پست و سپس بانک مسکن برویم.

وی می گوید: با پستی متوجه شدیم که باید 7 میلیون و 500 هزار تومان به عنوان اجاره ورزشگاه به مدت 5 سال پرداخت کنیم، در حالی که دولت قول رایگان بودن زمین را داده بود.

اقساط 6 میلیونی و افزایش تدریجی آنها

وی بیان می کند: در بانک هم متوجه شدیم که اقساط وام 550 میلیونی ما در دو سال اول 6 میلیون است و بعد به 12 میلیون افزایش می یابد.

سود مشارکت و جریمه روزانه.

رشنو می گوید: بانک اعلام کرده است که 150 میلیون تومبا نیز سود دریافت می کنید زیرا پس از دو سال پرداخت تسهیلات بانک شروع به بازپرداخت می کنید.

این شاکی می افزاید: به ازای هر روزی که دفترچه پرداخت را دریافت نکنیم روزانه 350 هزار تومان جریمه بانکی می کنند.

وی می گوید: سود این تسهیلات 18 درصد است و اگر تا مهرماه برای تشکیل پرونده اقدام نکنیم سود 24 درصدی دریافت می کنیم.

او می گوید: ما توان پرداخت این هزینه ها را نداریم و تصور نمی کردیم این خانه ها اینقدر گران شوند.

و می افزاید: به ما گفته اند که اگر نمی توانید هزینه ها را بپردازید، خانه هایتان را به شما می دهیم.

جریمه تاخیر یا سود مشارکت ناشی از جهل

یکی دیگر از متقاضیان پروژه 715 واحدی مسکن ملی به هایوه می گوید: اگر به ما اطلاع داده می شد که در این دو سالی که تسهیلات به پیمانکار واگذار شد باید اقساط را پرداخت کنیم، فکری به حال خود می کردیم.

م رحمتی می افزاید: از آنجایی که تمام پرداخت های ما و دولت در سایت مسکن قابل مشاهده است و هر بار که باید واریز می کردیم پیامک می دادند واقعا بی انصافی است که از ما اضافه شارژ بگیرند.

ضامن وام 17 ساله پیدا نمی شود

وی بیان می کند: هیچکس نمی خواهد ضامن ما برای وام 17 ساله باشد، همچنین تهیه سفته 2 میلیاردی یکی دیگر از مشکلات ما برای بانک است.

رحمتی می گوید: تا جایی که می دانیم برخی از کسانی که به بانک مراجعه کرده و دفترچه شانس دریافت کرده اند دلالانی هستند که مشکلی برای امرار معاش ندارند و به دنبال سود هستند.

وی ادامه می دهد: بعدازظهر دیروز به طور اتفاقی مطلع شدیم که وزیر راه و کار فردا صبح برای افتتاح این پروژه در محل حاضر می شود.

وی می گوید: زمانی که از محل پروژه 715 واحدی مسکن ملی بازدید کردیم، متوجه شدیم که فقط جاده روبروی بلوک D (بلوک افتتاح شده توسط وزیر) آسفالت است و مابقی هنوز خاکی است.

وی می افزاید: ما به همراه چند نفر از متقاضیان صبح امروز از ساعت شش مقابل ساختمان تجمع کردیم و شاهد افتتاح یکی از واحدهای این بلوک بودیم در حالی که افرادی که در این واحدها ساکن خواهند شد در آنجا بودند و آنها از همه چیز آگاه نبودند

درب خانه جویندگان مسکن ملی

رحمتی می گوید: قیمت این خانه ها برای قشر کم درآمد و متوسط ​​جامعه واقعا بالاست.

وی گفت: برخی از این متقاضیان مجبور به پرداخت آخرین قسط 110 میلیون تومانی شدند و به امید اینکه به زودی صاحب خانه شوند مجبور به رهن خانه خود شدند و اکنون به دیدار والدین و اقوام خود رفته اند. خانه ها برای ماه ها

8 میلیون کنتور مشترک

این متقاضی می گوید: این خانه برای هر متر مربع 8 میلیون توکن برای ما هزینه داشته و جالب اینجاست که مشاعات ساخت را با ما به همین قیمت محاسبه کرده اند.

وی بیان می کند: هر بار که برای پاسخ به سوالات خود به راه و شهرسازی استان مراجعه می کنیم، پاسخ را از بالا می شنویم.

با نهادهای حمایت کننده مشورت کنید.

معاون مسکن و راه و شهرسازی لرستان در گفت و گو با یافته ها مبنی بر عدم توانایی متقاضیان پروژه ۷۱۵ واحدی در پرداخت عوارض بانک مسکن می گوید:

کسانی که توان پرداخت هزینه ها را ندارند باید به نهادهای حمایتی مراجعه کنند.

واحدها به زودی تحویل داده می شود

حمید عبداللهی می افزاید: پس از توزیع تسهیلات بانکی و امضای قرارداد اجاره ورزشگاه و ابلاغ قیمت نهایی واحدها، وزارت راه و شهرسازی آن را به متقاضی تحویل خواهد داد. در ادامه آمده است: برخی از عملیات واحدها در حال تکمیل و ایرادات در حال رفع است.

در ادامه آمده است: پیش بینی می شود طی دو هفته آینده مراحل قانونی تحویل واحدها به پایان برسد. همچنین اسناد تفکیک برخی از بلوک های پروژه در اداره کل ثبت اسناد و املاک در حال صدور است. پس از آن مراحل مقدماتی فوق الذکر تکمیل خواهد شد.

منافع شرکت کاملا قانونی است.

این مقام مسئول درباره سود مشارکت 150 میلیون تومانی که این افراد باید علاوه بر تسهیلات پرداختی به متقاضیان به بانک بپردازند، می گوید:

طبق مقررات بانک مرکزی، هرگونه اخذ تسهیلات برای ساخت پروژه های مسکونی در دو مرحله در دوره مشارکت و مدت تحویل واحد، سود محسوب می شود و این موضوع در کل ساخت و ساز موضوع جدیدی نیست. . پروژه های کشور و خانه های مهر قدیمی و حتی پروژه های مالکیت شخصی. او اضافه می کند:

به هر حال مرجع پاسخگویی به این سوال بانک است و بهتر است موارد مربوطه توسط مسئولان بانک پیگیری شود.

شفاف سازی شرایط وام راه و شهرسازی

عبدالهی می گوید: تاکنون شرایط بازپرداخت وام، مبلغ و زمان تحویل طرح به روش های مختلف از جمله حضوری و با کمک رسانه ها برای متقاضیان روشن شده است.

می گوید: با میزان بدهی و بررسی آن مبلغ نمی توانیم کاری انجام دهیم و بهتر است شاکیان به بانک مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، افتتاح این واحدها که به گفته متقاضیان نمادین بوده، در شرایط کنونی کشور و در روزهای پایانی عمر این دولت قابل درک نیست! اما آنچه در این زمینه حائز اهمیت است توجه به وضعیت و مشکلات این متقاضیان است زیرا صلاحیت طرح و پیگیری مطالبات خود را ندارند.

آیا این واقعیت نیست که رئیس جمهور شهید به طور کلی دغدغه تامین مسکن اقشار کم درآمد و کمک به بهبود معیشت مردم را داشت؟ ?

طبق دستور آیت الله رئیسی قسط اول وام مسکن پروژه های ملی مسکن 40 درصد حقوق کارگر باشد، یعنی کارگری که طبق دستور اداره کار حقوق می گیرد نه. یک کارگر روزمزد یا کارگر در شرکت های نیمه تعطیل و خصوصی در لرستان که با صد ضرابخانه ماهیانه 6 میلیون تومان حقوق می گیرند.

در چنین شرایطی چگونه ممکن است افرادی که با مشقت فراوان درآمد خود را تکمیل کرده اند و سال ها در انتظار نجات از درب خانه و خانه دار شدن هستند، انتظار داشته باشند که فقط برای دو سال اول ماهانه 6 میلیون تومان اقساط بپردازند. و افزایش تدریجی آن در سالهای بعد!

گزارش: فاطمه دارابی/ یافت

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40859

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.