• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

اردیبهشت‌ بر بازارها چگونه گذشت؟

  • کد خبر : 39492
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
اردیبهشت‌ بر بازارها چگونه گذشت؟

اکو-ایران: بورس، ارز و طلا در اردیبهشت ماه قرمزی داشتند و در این ماه همه بازارها منفی شدند.

ماه دوم بهار برای بازارها بهار نبود. بازارهای مورد بررسی اکوایران قرمز شدند. پس از افزایش قیمت در بازار طلا و ارز در فروردین ماه، بازار ارز و طلا در ماه گذشته اصلاح شد.

بازارها در ماه می فراز و نشیب را پشت سر گذاشتند. ده انجمن بزرگ تولیدی کشور در نامه ای خطاب به مدیران خود از آنها خواستند قیمت دلار نیما را مطابق متن قانون اصلاح کنند. مشکلات تامین مالی شرکت ها در سایه افزایش نرخ سود بدون ریسک، هزینه های بالای تامین مالی و تفاوت زیاد نرخ دلار نیما با بازار آزاد ارز از جمله مشکلاتی بود که در خبرهای اردیبهشت ماه به آن اشاره شد.

البته خبر خوبی که برای تهیه کنندگان منتشر شد، راه اندازی مجدد کمیته ارزی در خانه ایران بود. پس از مدتی که کمیته ارزی دیگر در خانه ایران نبود، احیای کمیته ارزی اقدام مطلوبی است که می تواند به عنوان واسطه ای بین ایجادکننده بازار ارز و تولیدکننده عمل کند و نگرانی ها و نگرانی های تولیدکننده را گزارش کند. در حین تصمیم گیری به بازارساز و یافتن راهی برای تامین خواسته های بازارساز در ایفای تعهدات ارزی.

مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهای طلا، مسکن و خودرو یکی از چالش های پیش روی بازارها در اردیبهشت ماه بود. خبری که باعث تعطیلی طلافروشان تا رسیدگی به نگرانی آنها شد. در نهایت از سه گروه خواسته شد تا دارایی های خود را در سامانه جامع معاملات ثبت کنند.

این ماه پر حادثه سرانجام با خبر شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران به پایان رسید. انتشار خبر سقوط بالگرد در ساعات اولیه نه تنها بازار ارز و طلا را تکان داد، بلکه طلای جهانی را در همان روز مختل کرد.

در عین حال وضعیت پادشاهی عربستان نیز بد است زیرا این تحولات در دو قدرت منطقه ای ایران و عربستان را در کانون توجه تحلیل گران قرار داده است. در حال حاضر محمد مخبر معاون اول شهید رئیسی در دوره انتقال تا انتخاب رئیس جمهور آینده و تشکیل کابینه جدید ریاست قوه مجریه را بر عهده دارد.

بررسی عملکرد بازار نشان می دهد که بازارها در ماه می دچار خونریزی بودند. درهم امارات بیشترین کاهش قیمت و بورس تهران با افت 4.6 درصدی کمترین افت قیمت را به ثبت رساندند.

ارز گرمی در این ماه افت 6.8 درصدی را به ثبت رساند اما طلای مذاب با افت 12.5 درصدی بیشترین افت قیمت را در بازار طلا به ثبت رساند. حباب سکه امامی در ابتدای ماه در محدوده 18 درصد بود، تا 25 درصد رشد کرد و در پایان ماه در کانال 16 درصد قرار گرفت. قرار گرفتن حباب درهم در محدوده منفی 450 تومان در آخرین روز اردیبهشت دلیل ریزش جدید درهم در اردیبهشت را توجیه می کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39492

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.