• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

آغاز اولین نشست رسمی بریکس با حضور ایران در مسکو

  • کد خبر : 34718
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
آغاز اولین نشست رسمی بریکس با حضور ایران در مسکو

اکوایران: اولین نشست نمایندگان کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به «بریکس» در سال 2024 در مسکو با حضور معاونان وزیر امور خارجه 10 کشور عضو این گروه آغاز شد.

اخبار اقتصادی: اولین نشست نمایندگان کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور به موقع برای «بریکس» در سال 2024 با حضور معاونان وزیر امور خارجه 10 کشور عضو این گروه در مسکو آغاز شد. .

این نشست اولین نشست گروه بریکس پس از ورود پنج عضو جدید از ابتدای سال 2024 (دی 1402) و برای اولین بار با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی است. آنها به همراه اعضای سابق (روسیه، چین، برزیل، هند و آفریقای جنوبی) به مدت سه روز در مورد برنامه های بریکس در سال 2024 تبادل نظر خواهند کرد.

دومین روز از نشست نمایندگان کشورهای بریکس قرار است روز چهارشنبه با حضور و سخنرانی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برگزار شود.

نشست های دیگری با محوریت همکاری های امنیتی، مسائل پارلمانی و بشردوستانه بین کشورهای عضو بریکس در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برگزار می شود و اعضای سابق بریکس مهمترین برنامه های خود را به اعضای جدید ارائه خواهند کرد.

به گفته کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو، روسیه برای امسال بیش از 230 رویداد و نشست در سطوح مختلف دولتی، نخبگانی و عمومی در قالب برجام تعریف کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34718

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.