• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

گردو بهترین جایگزین برای ماهی است

  • کد خبر : 23087
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
گردو بهترین جایگزین برای ماهی است

به گزارش اخبار اقتصادی، اگر نمی توانید ماهی خوردن مهره جایگزین کنید زیرا میزان امگا 3 موجود در آجیل برابر با ماهی است (بنابراین می توان آن را جایگزین کرد). لازم به ذکر است که امگا 3 باعث تقویت استخوان ها و افزایش کارایی می شود مغز بودن

چرا گردو جایگزین ماهی است؟

در یک کارآزمایی بالینی که دو نوع امگا 3 را با یکدیگر مقایسه کردند، محققان دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا دریافتند که امگا 3 به دست آمده از گردو نسبت به امگا 3 مشتق شده از ماهی قزل آلا فواید متفاوتی برای سلامت قلب دارد. با این حال، اگر آنها در دسترس نباشند، آجیل جایگزین ماهی است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده در این تحقیق گردو جایگزین ماهی است اما نمی توانید از تمام خواص آن بهره مند شوید. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که چربی های امگا 3 موجود در گردو به طور قابل توجهی کلسترول تام و LDL (کلسترول بد) را نسبت به چربی های امگا 3 در ماهی های چرب کاهش می دهد، در حالی که ماهی سطح تری گلیسیرید بیشتری را افزایش می دهد. .

مقایسه مواد معدنی چه تاثیری در پاسخ به این سوال دارد که آیا گردو جایگزین ماهی است یا خیر؟

برای توجه به این نکته، آیا آجیل جایگزین ماهی است؟ مقایسه علمی و دقیق و به دست آوردن آمار دقیق در این زمینه ضروری است:

در ادامه به بررسی کلی و خلاصه مواد مغذی آجیل و ماهی می پردازیم:

ماهی منبع عالی ویتامین D است.

گردو تیامین و اسید فولیک بیشتری دارد اما ماهی نیاسین و ویتامین B12 بیشتری دارد.

گردو منبع عالی آهن است.

گردو منبع عالی کلسیم و فیبر رژیمی است.

آجیل و ماهی سرشار از کالری، پتاسیم و پروتئین هستند.

محتوای کالری بالای آجیل

برای پی بردن به اثرات جایگزینی ماهی با آجیل، به بررسی دقیق و علمی این دو ماده پرداخته ایم:

کالری: هم آجیل و هم ماهی کالری بالایی دارند. آجیل ها 415 درصد کالری بیشتری نسبت به ماهی دارند، بنابراین آجیل ها 654 کالری و ماهی 127 کالری در هر 100 گرم دارند.

درشت مغذی ها – از نظر نسبت درشت مغذی ها، ماهی از نظر پروتئین بسیار بالاتر و از نظر کربوهیدرات و چربی در هر کالری بسیار سبک تر از آجیل است.

کربوهیدرات ها: ماهی کربوهیدرات کمتری نسبت به آجیل دارد، زیرا آجیل در هر 100 گرم 13.7 گرم کربوهیدرات کل دارد، اما ماهی کربوهیدرات قابل توجهی ندارد.

فیبر رژیمی: آجیل منبع عالی فیبر رژیمی است و بیشتر از ماهی دارد و این یکی از فواید جایگزینی آجیل به جای ماهی است. آجیل حاوی 6.7 گرم فیبر غذایی در هر 100 گرم است و ماهی حاوی مقادیر قابل توجهی نیست.

شکر: ماهی قند کمتری نسبت به آجیل دارد و این جزء برای آجیل 2.6 گرم شکر در 100 گرم است اما ماهی از این نظر بدون قند است.

پروتئین: هم آجیل و هم ماهی سرشار از پروتئین هستند و ماهی 35 درصد پروتئین بیشتری نسبت به آجیل دارد. آجیل در هر 100 گرم 15.2 گرم و ماهی 5 گرم پروتئین دارد.

چربی اشباع شده: آجیل سرشار از چربی اشباع شده است و ماهی 87 درصد چربی اشباع کمتری نسبت به آجیل دارد. آجیل در هر 100 گرم 6.1 گرم چربی اشباع شده و ماهی 81 گرم چربی اشباع دارد. این را می توان به عنوان یکی از مضرات جایگزینی آجیل به جای ماهی ذکر کرد.

چربی های ترانس: هم ماهی و هم آجیل چربی ترانس کمی دارند. ماهی در هر 100 گرم 03 گرم چربی ترانس دارد.

کلسترول: آجیل نسبت به ماهی کلسترول کمتری دارد و این یکی از مزایای جایگزینی آجیل به جای ماهی است. ماهی سالمون در هر 100 گرم 46 میلی گرم کلسترول دارد.

ویتامین C: آجیل ویتامین C بیشتری نسبت به ماهی دارد و این مزیت دیگری است که آجیل جایگزین ماهی شود. گردو در هر 100 گرم 1.3 میلی گرم ویتامین C دارد.

ویتامین A: ماهی 34 برابر بیشتر از آجیل ویتامین A دارد، بنابراین آجیل در 100 گرم و ماهی 35 گرم ویتامین A دارند و این را می توان به عنوان یکی از مضرات جایگزینی آجیل با ماهی ذکر کرد. .

ویتامین E: گردو و ماهی قزل آلا حاوی مقادیر مشابهی از ویتامین E هستند. گردو در هر 100 گرم 0.7 میلی گرم و ماهی 4 میلی گرم ویتامین E دارد.

ویتامین های گروه B: گردو دارای تیامین و اسید فولیک بیشتری است، اما ماهی نیاسین و ویتامین B12 بیشتری دارد. هم ماهی و هم آجیل حاوی مقادیر قابل توجهی ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک و ویتامین B6 هستند.

کلسیم: آجیل منبع عالی کلسیم است و 13 برابر بیشتر از ماهی کلسیم دارد و این یکی از مزیت های جایگزینی ماهی با آجیل است. گردو 98 میلی گرم در 100 گرم و ماهی 7 میلی گرم کلسیم دارند.

خواص گردو

آهن: گردو منبع عالی آهن است و 6 برابر بیشتر از ماهی آهن دارد. گردو 2.9 میلی گرم آهن در هر 100 گرم و ماهی 38 میلی گرم آهن دارد.

پتاسیم: هم آجیل و هم ماهی سرشار از پتاسیم هستند. گردو 20 درصد بیشتر از ماهی پتاسیم دارد. آجیل در هر 100 گرم 441 میلی گرم پتاسیم و ماهی 366 میلی گرم پتاسیم دارد.

امگا 3: برای اسیدهای چرب امگا 3، گردو در هر 100 گرم اسید آلفا لینولئیک (ALA) بیشتری نسبت به ماهی دارد، اما ماهی حاوی اسید آلفا لینولئیک (ALA) در هر 100 گرم از گردو است.

منبع: رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23087

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.