• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

گردش مالی روزانه آدامس 20 میلیارد تومان

  • کد خبر : 44320
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
گردش مالی روزانه آدامس 20 میلیارد تومان

ایران ظرفیت صادراتی بین 1.5 تا 2 میلیارد دلار از صنعت شیرینی سازی شکلات به کشورهای منطقه و جهان دارد، اما صادرات واقعی سال گذشته به میزان قابل توجهی کمتر از این میزان و تنها 350 میلیون دلار بوده است .

اخبار اقتصادی؛ صنعت شیرینی و شکلات ایران سالانه 3.4 میلیون تن ظرفیت تولید دارد که بخش زیادی از این ظرفیت بلااستفاده مانده و تولیدکنندگان تنها حدود 2 میلیون تن از آن استفاده می کنند.

جمشید ماهی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران، روند تولید و بازارهای صادراتی شیرینی و شکلات ایران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بین سال های 95 تا 96 صادرات این صنعت حدود یک عدد بوده است. میلیارد دلاری که تحلیل های بازار کشورهای منطقه نشان داد که تا 2 میلیارد دلار ظرفیت صادرات داریم تا زمانی که بسترها فراهم باشد.

مدیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران همچنین خاطرنشان کرد: صادرات شیرینی و شکلات ایران به کشورهای اروپایی در شرق اروپا ادامه دارد.

یکی از فروشگاه ها ادامه می دهد: در حال حاضر دلیل اصلی کاهش صادرات در این صنعت تحریم ها علیه ایران است که مشکلاتی از جمله تامین مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز، تامین کالاهای اساسی مانند شکر، روغن را به همراه داشته است. ، آرد، سوخت و انرژی و همچنین مواجه با انتقال ارز.

40 درصد آدامس های مصرفی در کشور قاچاق است

یک تاجر قاچاق کلوچه، آدامس و شکلات را یکی دیگر از معضلات این صنعت برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد بازار داخلی ایران تحت پوشش محصولات قاچاق از جمله آدامس و کلوچه است.

وی ادامه داد: آدامس یک محصول کم حجم و با قیمت بالا است که روزانه 20 میلیارد تومان گردش مالی در ایران دارد.

یک تاجر افزود: با نظارت از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانسته ایم جلوی قاچاق این کالاها به کشور را بگیریم که اکنون کاهش یافته و در حال حاضر برخی از مواد اولیه مانند کره. ، کاکائو، پودر کاکائو و اسیدها. مواد غذایی وارد کشور می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44320

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.