• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

چه کسی در عدم تعادل الکتریکی مقصر است؟

  • کد خبر : 44619
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۲۶
چه کسی در عدم تعادل الکتریکی مقصر است؟

طی چند سال گذشته، دومین کلمه ای که پس از تورم در اقتصاد ایران بارها تکرار و شنیده شده، کلمه «نارضایتی» است. یعنی نارضایتی در بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله پولی، بنزینی، برقی و غیره نفوذ کرده است. در واقع عدم تعادل عبارت است از کسری و عدم تعادل بین درآمد و هزینه. یکی از بخش های مهم و گسترده ای که از اواسط دهه 1990 با نارضایتی مواجه شده است، برق است.

آمارهای رسمی نشان می دهد: کسری برق از 1395 به 1403 افزایش یافته است. بنابراین این کسری در افزایش قطعی برق خود را نشان داده است. طبق آمار تابستان امسال رکورد مصرف برق شکسته شد.

نکته مهم این است که از نگاه فعالان اقتصادی تنها نتیجه کسری برق قطعی نیست، اما قطع برق آغاز فقر و عقب ماندگی یک کشور است. یکی از دلایل آن این است که قطعی برق بر تولید صنایع و کمبود کالا در بازار و در نهایت تورم تاثیر می گذارد.

عمق بحران برق و عدم تعادل کشور را زمانی می توان دید که کشوری مانند ترکیه با وجود پشت سر گذاشتن ایران در تولید برق، چالش های کمتری نسبت به ایران دارد.

بنابراین این سوال مهم مطرح می شود که مقصر کمبود برق در کشور کیست؟ آن طور که برخی از مسئولان می گویند آیا مصرف زیاد ریشه ناهماهنگی در این بخش است؟

در این برنامه «چاراز» مقصر اصلی عدم تعادل برق کشور شناسایی و راهکارهای رفع آن تشریح می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44619

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.