به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از cnbc، یک فرد چینی به نام هونگ ، با کمک ChatGPT ، توانسته غول جستجوی کشورش را دور بزند. هونگ با کمک این ربات، نسخه هایی از خبر جعلی تصادف یک قطار با 9 کشته را جوری تنظیم کرده است که از سیستم duplication checking داخلی بایدو( فیلترهایی که کپی بودن یک متن را تشخیص میدهند) با موفقیت عبور کند. این خبر در اینترنت چین از طریق بیش از 20 اکانت منتشر شده و بالغ بر 15 هزار نفر بازدید گرفته است.  

زمانی که رباتChatGPT، در اوج شهرت و توسعه خود قرار داشت، مقامات چین، هوش مصنوعی استفاده شده در آن را برای حاکمیت چین خطرناک دانستند و اعلام کردند دولت آمریکا از آن برای پخش اطلاعات نادرست و تحقق اهداف ژئوپلیتیک خود استفاده خواهد کرد.

بنابراین مقامات چینی، در حالی که به دنبال پیشی گرفتن از این ربات بودند، شرکت های فناوری و پلتفرم های اجتماعی را از به کار بردن سرویس هوش مصنوعی چت ‌جی ‌پی ‌تی منع کردند.

 اگرچه ChatGPT در چین مسدود شده اما با استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی می توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ نرم افزاری که می تواند به دور زدن محدودیت های اینترنتی این کشور کمک کند.

اینترنت چین به شدت سانسور و کنترل میشود، بر همین اساس امسال در این کشور قانونی به تصویب رسید که از فناوری های «دیپ فیک» نمیتوان برای انتشار اخبار جعلی استقاده کرد. پکن البته به دنبال وضع قوانین محکم تری بر فناوری های جدید است.

دستگیری هونگ، اتفاقیست  که به نظر می رسد اولین مورد از اقدامات اجرایی در چین، تحت یک قانون نوظهور مربوط به هوش مصنوعی باشد.