سینمای ایران طی سه سال گذشته دو بحران بزرگ را پشت سر گذاشت، اولی شروع پاندومی کرونا وتعطیلی و نیمه تعطیل شدن سالنهای سینما در حد فاصل سالهای 1399 تا 1400 بود و دیگری اتفاقات و وقایع جامعه در نیمه دوم سال 1401 که موجب شد به دلیل شرایط حاکم، نزدیک به دوماه در حد فاصل دهه پایانی شهریور تا دهه پایانی آبان ماه هیچ فیلم جدید و البته مطرحی روی پرده نرود. در هر دو اتفاق دو فیلم برای تغییر وضعیت پیش قدم شدند. در دوره کرونا فیلم «دینامیت» و در دوره بحرانی سال 1401 فیلم «بخارست» روی پرده رفتند که هر دو فیلم توانستند شرایط سالنهای سینما را از وضعیت قرمز خارج کنند. وجه اشتراک این دو فیلم علاوه برمسعود اطیابی که کارگردان هر دو فیلم است ، پژمان جمشیدی بود که حضورش به عنوان بازیگر موجب شد تا مردم برای تماشای آنها به سالنهای سینما بروند. در ادامه وضعیت فیلمهای پژمان جمشیدی طی سه گذشته بر اساس آمار و ارقام مورد بررسی قرار گرفته است.
♦ فیلمهای اکران شده از شروع کرونا به بعد
6 فیلم | 4 فیلم کمدی و 2 فیلم درام
کمدی ها | خوب، بد، جلف ؛ ارتش سری / هفته ای یکبار آدم باش / دینامیت / بخارست
درام ها | علفزار / دوزیست
مجموع فروش فیلم ها | 151 میلیارد تومان
پرفروش ترین فیلم | دینامیت / 58 میلیارد تومان
کم فروش ترین فیلم | هفته ای یکبار آدم باش / 1میلیارد و 512 میلیون تومان
مجموع مخاطبان | 5 میلیون و 550 هزار 602 نفر
مخاطب کمدی ها | 4 میلیون و 274 هزار و 599 نفر
پر مخاطب ترین فیلم | دینامیت / 2 میلیون و 589 هزار و 282 نفر
کم مخاطب ترین فیلم | هفته ای یکبار آدم باش / 69 هزار و 994 نفر
تعداد فیلم های اکران نشده | 7 فیلم
کمدی ها | شیشلیک / کوسه / مجوز خروج / ویلای ساحلی
درام ها | خط فرضی / بی مادر / یادگار جنوب
♦ حضور در جشنواره از دوران کرونا به بعد
3 دوره | جشنواره سی و نهم، چهلم و چهل و یکم
دوره سی و نهم | شیشلیک و خط فرضی
دستاورد : نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد برای «شیشلیک»
دوره چهلم |علفزار و بی مادر